/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Beskæring af hindbærbuske
Fra : karenD
Vist : 4473 gange
100 point
Dato : 20-08-06 21:46

Hej Forum.

Kan jeg skære mine hindbærbuske ned nu, eller er der et bedre tidspunkt?

Venlig hilsen Karen

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-06 21:57

Citat
Dog skal man på hindbærbuske klippe alle grene der har båret frugt, helt ned lige efter de har båret frugt. Man skal tilstræbe at der kun er 6-8 skud pr. plante.

http://www.plantetorvet.dk/plante_raad.php?omraade=1

Citat
Hindbærbuske skal altid beskæres efter bærhøst. Alle grene, som har båret bær, skal skæres væk. Derved holdes planten sund.

Så hvis du har høstet, så kan du godt beskære.

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 20-08-06 22:03

Det må jeg sige... det var hurtig svar. Tusind tak, ans!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-06 09:28

Tak

Håber du fik en god høst.

Kommentar
Fra : fyrrevej

Dato : 07-09-06 15:35

Jeg har nogle hindbær, hvor sidste års skud bærer bær i løbet af juli måned og hvor dette års skud først bærer bær her i eftersommeren/efteråret.
Altså har alle skud båret bær. Jeg er med på at sidste års skud skal klippes - de er også visne, men hvordan med beskæring af årsskuddene? Hvis svaret er rigtigt skal disse skud også beskæres - ved jorden eller længere oppe - eller skal jeg lade dem helt være.
Jeg håber Du kan se dillemmaet.