/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSM Webcam - Hjælp
Fra : bjarnebr
Vist : 370 gange
300 point
Dato : 20-08-06 20:04

Jeg har et Webcam af mærket MSM Messenger, men en gang i mellem når jeg tænder for min PC starter kameraet op 7-8 gange dvs. at der kommer 7-8 winduer med et billede af hvad kameraet ser, og når jeg så klikker på X for at lukke et af winduerne lukker det, men samtidig åbnes 3-4 andre winduer med samme indhold, eller også kan jeg ikke lukke winduerne, så jeg må trykke på genstart knappen på min PC hvorefter problemet er væk i mindst en måned.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det, eller hvor jeg kan få en nyere driver?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-06 20:09

Er det winxp du kører med?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-08-06 20:11

Ja jeg kører Win XP der er fuldt opdateret.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-06 20:14

Har du prøvet at afinstallere msn webcamera (ligger under Alle programmer, tryk på uninstall) genstarte PC'en og geninstallere?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 07:17

Nu er dit webcam nok ikke af mærket "MSN messenger" men muligvis af mærket "Logitech Quick Cam Messenger"... Kan det passe? Under alle omstændigheder så afinstaller under "tilføj/fjern programmer" og installer på ny... Når dette er gjort så gå til prodicentens hjemmeside hvor du kan hente den nyeste driver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-06 12:44

MSN webcamera er der faktisk noget der hedder! Kunne købes i Netto for et par år siden! Har selv et af slagsen

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 13:18

Så er det bedste råd nok at skife lortet ud... Det kan ikke være 5 potter pis værd!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-06 13:28

Tror det kostede 179 kr! Med hensyn til kvaliteten så er det såmænd ok til en videosamtale på MSN hvad det jo nok er beregnet til!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 21-08-06 15:32

Det er Den udgave fra NETTO jeg har, og jeg er egentlig meget godt tilfreds med det, bortset fra det ovenfor nævnte problem.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-06 20:15

Kom du videre? Det er vel ikke sådan at den bare åbner for webcameraet? Er det i forbindelse med et andet program der starter op f.eks Messenger?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-08-06 00:35

Det der sker er at når jeg tænder for min computer og windows starter op sker der nogen gange det at kameraet bliver tændt, forstået på den måde at der åbner et lille vindue hvor man kan se det som kameraet ser og samtidig åbner der nogle vinduer uden billede i, hvis jeg så klikker på x'et og nogen gange også uden kommer der ca. 15 fejlmeddelelser der siger at jeg ikke må klikke så hurtigt da kameraet ikke har modtaget et image endnu, det samme sker hvis jeg trykker på knappen oven på kameraet.
Jeg har prøvet at afinstallere webkameraet og geninstallere det uden at det hjalp.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 13:03

Ja jeg mindes osse jeg havde det problem! Kommer du muligvis til at trykke på knappen ovenpå kameraet mens windows åbner?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 22-08-06 14:12

Prøv at wipe for ad- og spyware!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-08-06 15:33

Jeg trykker ikke på Knappen men windows starter, og jeg skanner min computer for ad- og spyware hver uge
Bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-08-06 16:03

Da jeg ikke har fået et svar jeg kan bruge eller som virker, vil jeg spørge om der er et webcam der er det suverent bedste.
mvh
Bjarnebr
(læg mærke til at jeg har forhøjet poienttallet)

Annuller spørgsmålet
Fra : bjarnebr

Dato : 29-08-06 21:19

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.
Sorry men ikke nogen af forslagene hjælper.