/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine fejl ved centri.
Fra : thomasandersen
Vist : 3335 gange
100 point
Dato : 20-08-06 19:43

Hej

Jeg har en Bauknecht wa7763 der ikke gider centrifugere rigtigt mere. Når den skal centrifugerer, køre den op til 700-800 (? bare et gæt) omdrejninger, og så kører den ned igen.
Sådan bliver den ved, og kommer altså aldrig på stabil hastighed.

Jeg har prøvet med tom tromle for at sikre det ikke var rystelser der stoppede den, men tromlen ser ud til at køre ret stabilt i midten.

(Maskinen har været transporteret)

Nogle ideer?

ps. Undskyld de snoldede 40 points, men jeg har ikke flere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-06 22:26

Det ku lyde som om der er bræbdt noget af i motoren
Mvh Sune

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-08-06 02:24

Mange maskiner har en føler, som stopper centrifugeringen, hvis tromlen slår for stærkt ud.
Din føler er måske for følsom.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-06 10:27

Jeg har oplevet det samme med en svensk maskine. Den havde kombimotor, altså almindelig induktionsmotor til vaskegang og så en kommutatormotor til centrifugering i samme hylster! Den blev kureret af et sæt nye kul efter mild afslibning af kommutatoren. Så prøv at se efter, om der sidder en kulholder bag på motoren og check i givet fald længden af kullene.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 23:21

Jeg har oplevet noget lign. Ved sgutte om det er relevant, men alle hint´s er vel velkomne?

Hos mig sad der en 25 øre fast i udpumpningsslangen.
Ved ikke om maskinen reagerer ved det..når den er tom..men man ved aldrig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-06 23:21

Jeg har oplevet noget lign. Ved sgutte om det er relevant, men alle hint´s er vel velkomne?

Hos mig sad der en 25 øre fast i udpumpningsslangen.
Ved ikke om maskinen reagerer ved det..når den er tom..men man ved aldrig

Kommentar
Fra : thomasandersen

Dato : 29-08-06 19:26

Tak for tips'ne.
Jeg prøver at kigge på det.

Mvh,
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : thomasandersen

Dato : 29-08-06 19:28

Det lyder sandsynligt, jeg undersøger dem. Tak for tippet.