/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fil der ikke vil slettes!
Fra : rudik
Vist : 461 gange
42 point
Dato : 20-08-06 19:19

HEj jeg har et problem, med min vens computer. Vi installerde et lille spilm, der hedder die kurve! http://games.acont.de/Detailed/32.html
som vi så sad og spillede. Men da vi så ville slette .exe filen, ville den ikke.- Den sagde at den var i brug af et andet program. Vi tjækkede alle proseccerne, og det så ikke ud som om det kørte.
Han har service pack 2.

håber i kan hjælpe!!

ps. filen, er ikke skrive beskyttet. og han erIKKE meget for at installere andre programmer. for at slette denne ene fil.
Den lægger jo og fylder på skrivebordet, den kan hverken flyttes eller kopires.

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 52 point
Dato : 20-08-06 19:22

prøv dr. delete

http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm

det fylder ikke meget, og så kan han måske fjerne filen

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 20-08-06 19:25

kan jeg ikke gøre det uden det program?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-06 19:29

lav et tomt tekstdokument (f.eks. "slet.txt") og gem det i samme mappe som den fil der ikke kan slettes.
marker så den "ikke sletbare" fil samt det tomme tekstdokument og tryk på delete.

eller: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-08-06 19:30

prøv at gå i felj sikret, og gør det.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 20-08-06 19:31

det virkede ikke. den kan jo som sagt, ikke flyttes.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-06 19:32

Prøv at genstarte PCén, og se om ikke du så kan slette.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-08-06 21:03

har i så fået den slettet???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-06 21:23

Ellers hent denne fil http://www.diamondcs.com.au/downloads/dellater.zip

1. Pak den ud, og læg dellater.exe på skrivebordet. Den skal ikke installeres, og den kan slettes bagefter.

2. Kopier denne linie ind i et stykke notesblok, og gem den som slet.bat:

dellater C:\Documents and Settings\brugernavn\Skrivebord\filnavn.exe

3. Indsæt brugernavn og filnavn selv. Hvis drevbogstavet er et andet, skal det selvfølgelig ændres.

4. Dobbletklik slet.bat og klik ok til bekræftelsen.

5. Genstart maskinen, og så skulle den gerne være væk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-08-06 21:57

Fejlsikret tilstand. Alternativt start maskinen op med en windows 98 bootdiskette, så starter maskinen i den gode gamle DOS, og så er det et spørgsmål om at kende et par kommandoer. BRUG IKKE COMMANDOEN >del C:\*.*< så rydder du drev c komplet.
Hvis ikke du er fortrolig med DOS-commandoer, så er det shit. Men Fejlsikret burde kunne klare det..

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-08-06 23:28

Prøv den her
Den kan faktisk slette en fil, selvom den viser f eks "Filen bruges af et andet program" Den flytte den og omdøbe, og hvis filen er skrivebeskyttet åbner den også det da

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-06 23:40

jangchr -> Unlocker er virkelig god, men den skal jo installeres .

Jeg har den installeret. Den er altid god hvis en mappe eller fil driller. Så er det bare at højreklikke, "lås alle op" og så slette. Ellers bliver det slettet ved næste genstart.

Hvis man også vælger at installere "Unlocker Assistant", så popper den selv op, hvis noget ikke vil slettes.

Fint lille program .

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-06 23:45

rudik >> hvor langt er du kommet og hvad har du prøvet ?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 07:25

En anden mulighed: Tag dit netkabel ud og boot din computer som du plejer... men altså UDEN forbindelse til Internettet. Gå derefter ind i "Stifinder" og slet filen af den vej... Ellers se om den ligger under "tilføj/fjern programmer"

Problemet skyldes sikkert at filen fortsat "har forbindelse til internettet" via din browser. Prøvede selv noget lignende engang, og det løste sig på ovenstående måde!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 07:26

... forresten... Det er ikke en fil du har mountet i Deamon Tools eller lign. virtuelt drev, vel? Få så er det bare at unmounte den.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 07:29

En anden mulighed: Tag dit netkabel ud og boot din computer som du plejer... men altså UDEN forbindelse til Internettet. Gå derefter ind i "Stifinder" og slet filen af den vej... Ellers se om den ligger under "tilføj/fjern programmer"

Problemet skyldes sikkert at filen fortsat "har forbindelse til internettet" via din browser. Prøvede selv noget lignende engang, og det løste sig på ovenstående måde!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-08-06 10:33

I DOS-tilstand kan du knalde enhver fil tilbage til stenalderen

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 21-08-06 15:18

Tak for svaret dayworker24.