/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia SR 50 LC Ditech
Fra : Cyberworld
Vist : 1908 gange
300 point
Dato : 20-08-06 16:47

Jeg har en Aprilia SR 50 LC Ditech som jeg har købt brugt (kørt 4000km.) Den der Injection check lampe, skal den lyse indtil at man stater den, eller skal den gå ud inden man stater den?. I min bil skal jeg vente med at køre indtil alle check lamper er holdt op med at lyse.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 20-08-06 17:53

Den skal bare gå ud, når motoren er i gang.

Fehlercodes:

Das auslesen von Fehlercodes geht folgendermassen:

-ihr schaltet die Zündung aus, und gebt VOLLGAS.
-Schaltet die Zündung an, aber net den Motor
-Die Injection-check Leuchte geht an.
-sobald die Leuchte ausgeht, lässt ihr das Gas los.
-ihr befindet euch nun im Händlermodus.
-Nun fängt die Leuchte an zu blinken...wenn sie 5mal blinkt dann habt ihr Fehlercode 5 etc....Fragt mal beim Händler nach, ob er
euch die Fehlercode-liste kopiert...ich hab die URL vergessen...
-Wenn ihr denkt das ihr nen Fehler beseitigt habt, dann lasst die Fehlercodes 4MAL durchlaufen, dann sind sie gelöscht. Wenn
sie dann wieder auftauchen habt ihr halt nen neues Problem.

Her står meget mere om tuning og service:
http://www.sr50-community.de/board/thread.php?threadid=123935
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 20-08-06 18:06

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 20-08-06 18:15

Når den er kold og jeg giver gas hakker den i det. Der er ikke noget galt med luftfilter! Den har nyt tændrør. Hvad kan der være galt??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-06 19:00

Nok en defekt temperatursensor, som skal give benzinpumpen besked om mere benzin når motoren er kold.
Betyder ikke meget, da det alligevel ikke er klogt at køre med for mange omdr. med en kold motor.
Men vil du have den til at køre optimalt, så er der nok ikke nogen dårlig ide, at få den justeret på et værksted der har en gameboy med programmet til fejlfinding og tuning, af netop din model. Og det har efterhånden mange værksteder fået.
VH Palle Hansen