/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sprog i Windows
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 20-08-06 16:32

Hej.. Jeg har lige formateret min computer, og installeret Windows XP..

Men jeg har været så uheldig at få fat i en Engelsk version af Windows XP..

Er der noget man kan gøre for at ændre det til dansk?

Iøvrigt, kan man også ændre det i Office-pakken, sådan det bliver dansk også?

Mvh Simon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 16:38

Desværre bliver du nødt til at købe en sprogpakke.
Det er vel ikke en Dansk du har sat til Engelsk under indstallationen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-06 16:40

Hvis din originale XP er på dansk, så er det blot den, du skal bruge. Var i øvrigt ikke klar over, at man kunne få XP og Office på Engelsk i Danmark.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 16:57

Bille1948 - mange sværger til Engelske programvesioner, da den fordanskede oversættelse ikke altid er lige god, og i de dybere hjælpetekster er det jo på Engelsk.
Der sælges og bruges mange Engelske udgaver af styresystemer, Office og andre programmer.

Accepteret svar
Fra : morten_m

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-06 16:09

Hey

Det er P.T kun muligt at skifte sprog i Windows XP, hvis man har en såkaldt MUI version. Hvis det er det kan du ændre dit sprog sådan:

Kontrolpanel -> Internationale og sproglige instillinger -> fanebladet Sprog
nedest kan du skifte sprog.

Microsoft er i gang med at udvikle en sprog pakke til windows, som man kan intallere bagefter en Windows installation, kaldet LIP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=8B080913-FAF4-458F-B34D-5D0A596FC4B1&displaylang=en

Til office har microsoft også lavet LIP, men endnu ikke til dansk.
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA011133501033.aspx

Desvære, har også selv været udsat for det. Indtil vidre er der kun den lange vej

\Morten

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 03-09-06 13:22

Tak for svaret morten_m.