/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsslåmaskine
Fra : christianbecker
Vist : 1702 gange
40 point
Dato : 20-08-06 16:31

Min græsslåmaskine er begtndt at gå dårligt! jeg har fundet ud af at den sværter tændrøret til med olie. Er der nogle der ved hvad det skyldes og hvad jeg skal gøre for at stoppe det?? Jeg har prøvet at tappe olie at den, så der er ikke for meget på!! Motoren er kun 2 år gammel.

Hilsen CB

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 16:41

Der skal være den rigtige mængde olie på maskinen.
Sværte/sort røg er for fed blanding, så jeg ville kigge på luftfilteret og evt. rense det.

Hvis den forbrænder olie vil der komme blålig røg ud.

Accepteret svar
Fra : goldbeckholst

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-06 16:58

Hej

Jeg har haft de samme problemer med min maskine.
Jeg skiftede olien HELT, og rensede luftfilteret i alm. benzin. Derefter kom jeg 5-10 dråber olie på luftfilteret og fordelte olien ved at klemme filteret i hånden. Tændrøret fik også en gang med stålbørsten.
Det kan absolut anbefales.....Den har kørt upåklageligt siden.

Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 20-08-06 16:59

P.S.
og som e.c beskrev, må der ikke være formeget olie på maskinen, det vil give maskinen problemer med at trække olien rundt i maskinen.

Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 20-08-06 17:06

Hvis det er en B & S motor skal der værer 0,6 l olie på maskinen og det er lige meget hvad det er for en B & S altså hvormange HK den har det er altid 0,6L olie
Tøm den og fyld 0,6L olie på evt et nyt tændrør så bliver den som ny.

ZITA

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 17:10

Og rense luftfilteret.

Godkendelse af svar
Fra : christianbecker

Dato : 20-08-06 17:16

Tak for svaret goldbeckholst. det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : christianbecker

Dato : 20-08-06 19:21

Så er luftfiltret renset og den rigtige mængde olie påfyldt og tændrøret renset og i øvrigt også skiftet, med stadig uden resultat!! Motoren går ujævnt og kan næsten ikke slæbe sig selv rundt, dvs. at den går op og ned i omdregninger med sort røg ind i mellem, er der et sidste foreslag inden jeg må overgive mig og gå den tunge gang ned til plænekilpper manden??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 20:55

Hvad har du af choker - hænger den i starttilstand.
Sort røg = for meget bezin i forhold til luft.