/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
skiftet trådløs netværkskort
Fra : Nordania
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 20-08-06 15:39

På min søn's pc var antennen knækket af på det trådløse netværkskort, så har jeg taget et netværkskort magen til fra en anden pc og sat over i, men nu viser den ikke at der er trådløs netværk, og vi kan derfor ikke komme på nettet. Hvad har jeg gjort forkert ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 16:21

Et hvert netværkskort har sin egen (nummerplade) mac-adresse.
Hvis i selv har styr på routeren skal den evt. lige tillades i mac filteret.
Du skal måske også lige indstallere kortet med en driver.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-08-06 17:43

Du skal vel bare (under netværksforbindelser) søge netværk og indtaste sikkerhedsnøølge...
Du kan jo lige tjekke at der ikek er fejl under Enhedshåndtering inden.
Hvis der er noget gul advarsel i endhedshåndtering under Hardware skla du gør som e.c skriver.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-06 22:20

De fleste netværkskort til de stationære er med en antenne som oftest kan skrues af. I så fald, var det en løsning, at købe en extern antenne og skrue den på. En sådan antenne koster ikke nogen herregård, men kan ofte give endnu bedre forbindelse, hvis den har haltet lidt.