/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad betyder filen?
Fra : nusnus
Vist : 1276 gange
100 point
Dato : 19-08-06 23:03

Da jeg var inde på Arkivalier online og skulle læse en fil kom denne meddelelse:

Filen C:/documents and settings/Charlotte/lokale indstillinger/temporary Internet
Files/Content.IE5/OHEF8H2J/ViewImage[2].aspx

Nusnus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-06 23:17

Der MÅ have stået noget mere. Prøv igen og skriv hele beskeden ned. Send den til os igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:18

...og?

En *.aspx fil er de filer som du også ser afviklet hér på www.kandu.dk

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=aspx

Det er en fil som viser at siden er en serverside afviklet hjemmeside implementeret i ASP.NET

ASP = Active Server Pages : http://www.asp.net/

.NET = http://www.microsoft.com/net/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 19-08-06 23:22

formater hele lortet ..

der er ikk andet for ;)

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-08-06 23:23

Det gik vist for hurtig med at skrive.
Prøver lige igen:

Under linien files står der:

blev ikke fundet.

Vil du oprette en ny fil?

Ja nej annulere

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:24

Hmmm.. ASP er måske mere forståeligt forklaret her: http://da.wikipedia.org/wiki/ASP

..og .NET ( ..udtales: Dåt Næt ) her: http://da.wikipedia.org/wiki/.NET_%28Microsoft%29

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-06 23:25

Så svar ja, så skulle det køre igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-06 23:27

Og du skal IKKE formatere hele lortet. Du behøver heller ikke sætte dig ind i ASP-programmering som molo foreslår.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:29

Slet dine cookies og midlertidige internetfiler

I din browsers menulinje vælger du:

Funktioner->Internetindstillinger...-> fanen; 'Generelt' og klik:

1.) [Slet cookies]

2.) [Slet filer...] (..og i den fremkomne dialogbox sætter du flueben ved: Slet alt off-line indhold) og klikker : [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-08-06 23:31

Hvis jeg svarer ja, går den ind i notesblok, og der kommer en masse ævl frem.

Hvis jeg gemmer på pc kommer der kun et viewImage frem, og det hjælper jo ingenting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:32

arne.jakobsen:
Citat
Hvad betyder filen?

..sammenholdt med:
Citat
C:/documents and settings/Charlotte/lokale indstillinger/temporary Internet
Files/Content.IE5/OHEF8H2J/ViewImage[2].aspx

...kunne jo forstås derhen at man ville vide mere om filformatet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:33
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-06 23:36

OK. Så hjalp det ikke at svare JA. Jeg foreslår at du gør som molo siger da han endelig blev seriøs.

Dato : 19-08-06 23:29

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-06 23:39

Er det denne side du har problemer med: http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:45

Rens evt. din registreringsdatabase med dette program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Fjern efter en scanning med programmet kun, hvad der er mærket som:

"Safe to delete"

Klik på : 'View details'

..og i vinduet vælger du øverst menupunktet: Delete

Afslut og GENSTART din computer.

Måske det afhjælper dit problem? Hvis ikke? Så gør det i hvert fald ingen skade, men får derimod din PC til at 'spille' en smule bedre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-08-06 23:52

Hej Molokyle
Jeg har lige slettet cookies og filer, og ville så prøve at gå ind igen, når jeg så vil åbne filen, går den nu ind i notesblok, og så sker der ikke mere.

Har set din seneste kommentar, ville bare lige fortælle hvad jeg har gjort.

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-08-06 23:55

Hej o.v.n
Ja, lige præcis

Har læst om problemer med at læse siden derinde, men det er nemmere for mig at stille spørgsmålet herinde.

Nunsus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:58

Ok. nusnus. Fortsæt du trygt

En lokal *.aspx kan sagtens være associeret med Notesblok (notepad.exe)...selvom den retteligt burde åbne i Internet Explorer (IE)/Firefox/Opera/Netscape/Safari eller anden browser. Dette er der intet galt i. Det besynderlige er at du henvises til en fil på dit C: drev, når du er on-line

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-06 00:05

Har Windows XP ? Har du instaleret java ? Har prøvet med Firefox: http://www.mozilla.com/firefox/

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 00:19

Jeg har også windows xp, og Ja, jeg har installeret java lige før jeg skrev herind.

Nu er problemet med at komme ind på arkivalier online, når de sender et nyt password er det tomt.

Så jeg kan ikke se om det molokyle skriver hjælper, for jeg har også lige genstartet pc´en.

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 00:19

....eller IE7 Beta 3 ?

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 00:26

Ps. Du benytter jo også en ældgammel browser kan jeg se af din 'fil' søde nusnus: Content.IE5

Mange moderne sites lukker ikke længere disse usikre browsere inden for døren. Ikke engang freemail hos TDC

Understøttelsen af en 'sikker forbindelse' er simpelthen for ringe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 00:27

Tak for hjælpen indtil videre.

Jeg vender tilbage i morgen når jeg har set om det virker, lige nu kan jeg åbenbart ingenting, så jeg venter med at give point til i morgen.

Kan I sove godt når I kommer dertil.

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 00:28

Pps. Bed /Charlotte/ om at opdatere hendes browser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 00:33

Søde Molo
Nu er jeg ikke så stærk i computer kan du nok høre, og jeg er nok lidt bange for at gøre noget galt.

Men det er måske helt ufarligt....

Nusnus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-06 01:49

Molo kære ven. Jeg ved at du er skide dygtig til denne slags ting. Al ære og respekt for det. Men du er altså ikke skide dygtig til at lære fra dig. Nu har du og spørgeren snakket sammen længe, og I er stadig ikke nået én cm. videre. Du vil jo virkeligt gerne hjælpe, det ved jeg. Men så er du squ nødt til at bevæge dig ned på et andet niveau. Venlig hilsen AJ.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 08:01

Og du har installeret java som anbefales?
http://java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 08:05

Citat
Jeg har lige slettet cookies og filer, og ville så prøve at gå ind igen, når jeg så vil åbne filen, går den nu ind i notesblok, og så sker der ikke mere.

Jeg havde samme problem, cookies og temp. filer blev slettet og java geninstalleret.
Derefter kørte det normalt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 11:21

Et nem måde at tjekke sin java version er at gå ind på denne side: http://znn.dk/

Der hvor der står: "Java VM Test" skulle der meget gerne vises at du benytter 'Version 1.5.0_08'

Gør der ikke det? Skal du hente den nyeste version af java her: http://java.com/en/download/index.jsp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 11:23

Teil

Og du har installeret java som anbefales?
http://java.com/en/download/index.jsp

Ja, som jeg skrev var det første jeg gjorde at installere java.

og jeg har slettet filer og cookies.
Det hjælper bare ikke.

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 11:26

Molo
Det gør der også.

Nusnus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-06 11:56

Prøv nu den der Firefox: http://www.mozilla.com/firefox/ den er på dansk, og du bliver helt sikkert glad for den, når den er instaleret kan du hente alle dine Foretrukne fra Internet Explore, de hedder Bogmærker i Firefox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 12:44

Nu kunne det være rart at vide præcis hvilken fil hvorhenne, som du ikke kan læse.

Så havde vi andre måske en mulighed for at se, hvad der så evt. ellers kunne være galt

Prøv at højre klikke på linket/filen og vælg i menuen: Kopier genvej...

Sæt så URL'en (linket) ind her ved at højreklikke og vælge: Sæt ind

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 13:01

Molo
Jeg kan slet ikke få lov til at komme ind på arkivalier online, og det er derinde problemet ligger, med filen der ikke kan læses.
Jeg har prøvet at oprette en ny bruger,med ny emailadresse, men det kan jeg heller ikke.

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 13:15

Citat
Popup killer
Der findes i dag mange forskellige "popup killer"-programmer, som fjerner uønskede popup vinduer. Hvis man har installeret et af disse programmer, kan man komme ud for, at siderne på arkivalieronline ikke kan vises, da "popup killer"-programmerne nægter at åbne disse vinduer.
Hvis der er installeret Windows XP med SP2, så er popup killer installeret.

Bemærk: Arkivalieronline kan ikke hjælpe med popup killer, der henvises til producenternes hjemmesider.

Quicktime
Hvis Quicktime er installeret, kan det give problemer. Problemerne ses ved, at der fremkommer et lille ikon i øverste venstre hjørne.

Browser
Statens Arkiver har kun testet Arkivalieronline med Microsoft Internet Explore 6.

Styresystem
Statens Arkiver har kun testet Arkivalieronline med Microsoft Windows XP med servicepack 2.

Næste skridt, læs her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 13:16

PS. Det fungerer udmærket uden servicepack 2.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 15:25

Teil
Det jeg synes er underligt er, at jeg har været inde og se kirkebøger og folketællinger, og nu kan jeg pludselig ikke, men jeg kan jo heller ikke få lov til at komme derind i dag, åbenbart.

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 16:16

Arkivet er afprøvet i dag, det er ok.
Er du sikker på at alle cookies er slettet?
Du har prøvet med ny mailadresse og Bedt om password.
Prøv det første mail og password.
Det er jo muligt at arkivet har klodset i det.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 16:45

Teil
Nu har jeg oprettet en bruger i min søns navn, indtil jeg selv kan blive oprettet igen:

Det der kommer frem nu er:

Filoverførsel:

Du er ved at hente filen:

ViewImage.aspx fra www.arkivalieronline.dk

Vil du åbne filen eller gemme den på computeren?

ja - nej - annuler - flere oplysninger

nederst står der:

Spørg altid før filer af denne type åbnes.

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 17:13

Du vælger - åben filen.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 17:34

Teil
Det har jeg prøvet, så kommer den ind i notesblok:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<jnlp
spec='1.0+'
codebase=''>http://www.arkivalieronline.dk/LAView'>
<information>
<title>LAView Application</title>
<vendor>Statens Arkiver</vendor>
<description>Fremviser til online arkivalier</description>
<description kind='short'></description>
</information>
<security>
<all-permissions/>
</security>
<resources>
<j2se version='1.4+' initial-heap-size='64m' max-heap-size='128m'/>
<jar href='LAView.jar'/>
<jar href='axis.jar'/>
<jar href='clibwrapper_jiio.jar'/>
<jar href='commons-discovery-0.2.jar'/>
<jar href='commons-logging-1.0.4.jar'/>
<jar href='jai_core.jar'/>
<jar href='jai_codec.jar'/>
<jar href='jai_imageio.jar'/>
<jar href='jaxrpc.jar'/>
<jar href='log4j-1.2.8.jar'/>
<jar href='saaj.jar'/>
<jar href='wsdl4j-1.5.1.jar'/>
<property name='bog' value='%2fdata%2fkirkeboeger%2f'/>
<property name='opslag' value='C156/A/005/K01-01-A.Tif,C156/A/005/K01-01-B.Tif,C156/A/005/K01-02-A.Tif,C156/A/005/K01-02-B.Tif,C156/A/005/K01-03-A.Tif,C156/A/005/K01-03-B.Tif,C156/A/005/K01-04-A.Tif,C156/A/005/K01-04-B.Tif,C156/A/005/K01-05-A.Tif,C156/A/005/K01-05-B.Tif,C156/A/005/K01-06-A.Tif,C156/A/005/K01-06-B.Tif,C156/A/005/K01-07-A.Tif,C156/A/005/K01-07-B.Tif,C156/A/005/K01-08-A.Tif,C (og flere af disse linier nedenunder)

<property name='sessionId' value='p4nfm3yadphebv45nf5kzx55'/>
<property name='service' value=''>http://ao.sa.dk/LAView/ImageServer/Service1.asmx'/>
<property name='titel' value='1813+-+1832%2c+Gunderup%2c+Fleskum%2c+%c3%85lborg'/>
</resources>
<application-desc main-class='dk.sa.ao.LAViewer'>
</application-desc>
</jnlp>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 18:46

Igen slet alle cookies.
Denne computer - højreklik.
Stifinder - klik.
Find mappen cookies og slet alle filer.
Prøv så igen.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 19:00

Det er så også prøvet, men det hjælper heller ikke.
Det er stadigvæk notesblokken som kommer frem hele tiden.

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 19:14

Så er det Java der ikke virker.
Du kan gå ind i java og afhjælpe fejlen.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 19:54

Teil
Jeg har installeret Java, og jeg kan ikke afhjælpe problemet inde på Java,
Jeg kan stadigvæk ikke komme ind på arkivalieronline, og det kommer jeg sikkert heller ikke i dag.

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-06 19:56

Kig på java control panel,
ev mangler der eller et fluben forkert sted

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 20-08-06 20:40

Jeg har lige tjekket java kontrolpanel og prøvet at genstarte, der er åbenbart ikke noget at gøre.......

Nusnus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-06 07:02

Problemet har været oppe på DIS
http://dis-danmark.dk/forum/read.php?2,240429

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 21-08-06 10:47

Teil
Kan det have noget at gøre med at mit antivirusprogram ikke fungerer i øjeblikket som det skal?

Nusnus

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-06 15:01

Om ikke andet er der fejl i XML koden

codebase=''>'>http://www.arkivalieronline.dk/LAView'>

..burde være:

codebase=''<'>http://www.arkivalieronline.dk/LAView'/>

..og:

>'>http://ao.sa.dk/LAView/ImageServer/Service1.asmx'/>

..burde være:

<'>http://ao.sa.dk/LAView/ImageServer/Service1.asmx'/>

..og:

<property name='opslag' value='C156/A/005/K01-01-A.Tif,C156/A/005/K01-01-B.Tif,C156/A/005/K01-02-A.Tif,C156/A/005/K01-02-B.Tif,C156/A/005/K01-03-A.Tif,C156/A/005/K01-03-B.Tif,C156/A/005/K01-04-A.Tif,C156/A/005/K01-04-B.Tif,C156/A/005/K01-05-A.Tif,C156/A/005/K01-05-B.Tif,C156/A/005/K01-06-A.Tif,C156/A/005/K01-06-B.Tif,C156/A/005/K01-07-A.Tif,C156/A/005/K01-07-B.Tif,C156/A/005/K01-08-A.Tif,C (og flere af disse linier nedenunder)

..burde være:

<property name='opslag' value='C156/A/005/K01-01-A.Tif,C156/A/005/K01-01-B.Tif,C156/A/005/K01-02-A.Tif,C156/A/005/K01-02-B.Tif,C156/A/005/K01-03-A.Tif,C156/A/005/K01-03-B.Tif,C156/A/005/K01-04-A.Tif,C156/A/005/K01-04-B.Tif,C156/A/005/K01-05-A.Tif,C156/A/005/K01-05-B.Tif,C156/A/005/K01-06-A.Tif,C156/A/005/K01-06-B.Tif,C156/A/005/K01-07-A.Tif,C156/A/005/K01-07-B.Tif,C156/A/005/K01-08-A.Tif,C (og flere af disse linier nedenunder)/>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 15:06

De 2 første steder kan jeg nu se at det er kandu.dk's parser som laver 'ged' i koden

3. sted har du jo selv 'rettet' til...

..så glem lige min ovenstående kommentar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 21-08-06 15:21

Molo
Jeg har ikke rettet noget til.

Nusnus

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 21-08-06 15:43

Tak for svaret molokyle.

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 18:35

Ok. Jeg troede blot at det var DIG, som havde indsat dette:
Citat
(og flere af disse linier nedenunder)

..som fortsættelse på en lang række telefonopslag.

..men et eller andet 'mystisk' er der nu ved denne kodegengivelse
Ikke så 'grelt' som på Kandu.dk i 'gamle' dage. Dog noget jeg vil overveje at gøre Teamet bag Kandu.dk opmærksom på

Ps. Fik du løst 'problemet'? ...og i så fald: Hvorledes?

</MOLOKYLE>