/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs internet virker Ikke?
Fra : lltom2
Vist : 4800 gange
100 point
Dato : 19-08-06 20:26

X heey

Jeg har lige fået sårn noget trådløst
- Men hooooldd k''t hvor kan jeg da ikke få det til og virke!
Min ISP er Stofanet

Jeg har en Netgear Trådløs sender og 1 Netgear Trådløs modtager ( Tilslutte og installret korrekt på computeren )
Jeg tilslutter det sårn her
Putter et stik ind i det ''rigtige'' hul på den trådløse Swift
Og det går over i modem'et så søger jeg på computeren den finder ogs netværket
så trykker jeg opret forbindelse så vil den have adgangskode??? :S , Har jo ikke kryptret det endnu :S
nåmen den stod der allerade så prøver vi og oprette forbindesle hvad sker der INGENTING den skriver bare '' Venter på netværket bliver klar'' og sårn har jeg ladet den stå i 3 timer uden den kom vidre
Den kan åbenbart lagde jeg mærke til ikke... der står den finder netværks adresse ( IP ) men så stopper den og siger begrænset eller ingen forbindelse

Hvad skal jeg dog gøre????

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-08-06 21:43

Sæt en netværkskabel i og sæt sikkerheden inden du forsøger at få forbindelse vi at den trådløse.
Du får forbindelse via din Brovser til internet hvof du i adresse linie skriver
:192.168.1.1 (hvis dette ikke giver forbindelse til Routerens opsætning skal du lige kigge i din manual for det rigtige IP nummer.)
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 22:11

Prøv lige hvis du har et netkabel (krydset eller ikke krydset)
Der er nok fem netstikhuller i din router

uplink.......hen til modem men vent med den

til comp........hen til din comp
til comp

Nu skal du snakke med din router først via http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1
Der skal du tillade din egen comp adgang med Mac-adressen som ses automatisk eller som du finder sådan:
start>kør>skriv cmd >OK
C:\>ipconfig /all
Nu vises alt om dit netkort, bl.a. fysisk adresse som er din mac-adresse

Når du lige har sikret dig kan du sætte kablet i til dit modem og fange internettet.

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-08-06 23:04

fandt selv ud af det
Til alle andre i skal gøre dette
Reset jeres Trådløse så starter det hele op fra ny også skal du bare lidt minimal nørd for og finde ud af resten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 11:36

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-06 22:37

Nåh sådan virker en swift!
Vi andre må nøjes med en router med access-point og indbygget switch.

Stofanet kan ikke lidt at du skifter MAC-adresse. Så man kan derfor genregistrere den, ved at bruge deres egen tilmeldingsside som vist nok hedder noget med "signon" og så køre regisstreringen, så den nye MAC-adresse er dit nye ID til STOFA.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 23:21

Severino..................kender du ikke en swift = switch i en hurtigere udgave.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-06 22:53

Men når først du har fået huld igennem routeren til den store fagre verden, så skal den blive siddende.
Alt andet isenkram skal tilsluttes din router. - Hvis du tilslutter det direkte, så har du problemet igen med at du nu har skiftet MAC adresse over for STOFA.