/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gamle spolebånd over til CD!??
Fra : acilia
Vist : 1607 gange
100 point
Dato : 19-08-06 20:26

Jeg har en far som fylder 60 og i den anledning har vi tænkt os at få overspillet hans tilbageværende 7 stk gamle spolebånd til CD'ere.
Er der nogen som ved hvor man kan få gjort sådan noget? Gerne på Fyn.

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 19-08-06 20:35

Hej hej
Ja, det kan jeg muligvis klare, hvis I altså har spolebåndoptageren...?
Jeg bor netop på Fyn, nærmere betegnet i Odense N.
Hvor kommer I fra?
Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-08-06 20:44

Uh det lød ellers godt - men det går ikke at jeg selv skal komme med spolebåndoptageren - han skal jo helst ikke vide noget om det - og jeg skal da slet ikke til at begynde at pille ved hans elskede gamle spolebåndoptager..
Så ellers mange tak - det ville næsten have været som at vinde i lotteriet hvis det havde været så nemt..

Du ved ikke om der er et pladestudie - eller eet eller andet man kan henvende sig hos her på Fyn?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-08-06 23:29
Accepteret svar
Fra : goldbeckholst

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-06 00:09

Hej acilia
Nej jeg kender ikke til pladestudier eller endre der kan, men jeg har været inde og kigge på spolebåndoptagere på tippet fra Klojs....

God idé Klojs, tak for det....

- jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget du vil ofre på din fars gave, men hvis du finder en "spillemaskine", finder vi en meget fornuftig pris på opgaven.

Lad høre fra dig

Goldbeckholst

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-08-06 00:21

Jeg har faktisk selv en gammel spolebåndoptager stående, men har ikke fundet ud af om den virker endnu. Jeg bor til gengæld på sjælland.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 24-08-06 00:12

Jeg har 3 spolebåndoptagere, som virker. Jeg bruger dem selv jævnligt, og det er en let sag at overspille til cd via computeren, hvis man har installeret et program - og det har jeg osse! Spørgsmålet er så, på hvilken hastighed båndene er optaget. Jeg kan køre 3 3/4 & 7 1/2 (9.5 & 19 cm), men nogle sparsommlige mennesker kørte på den meget læangsomme 1 7/8 (4,75), og det kan jeg ikke klare. Men jeg bor på Sjælland (Viby) - så det er måske for besværligt? Båndene kan da evt. sendes med posten. Ja, det var bare et tilbud, og det skal ikke koste noget.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 31-08-06 18:47

Tak til alle for svar!
Jeg må lige finde ud af hvad søren jeg skal gøre - jeg har ikke ret mange penge og jeg er ked af at sende båndende med posten - tænk hvis de blev væk..
Mange tak for tilbudet js270360 - det er virkelig pænt af dig.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 31-08-06 18:51

Tak for svaret goldbeckholst.

- Jeg har lige fået en ordentlig gang skældud fordi jeg har glemt at sige tak til folk - så mange tak for svaret !
(det er ikke for at være ond og besværlig - men jeg glemmer det sørme)

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 31-08-06 18:52

Har du ikke nogle søskende eller din mor, som vil slå sig sammen med dig, så kan i da dele udgiften lidt ?

Kan godt forstå du ikke vil sende båndene

Hvis du tager toget til viby, tror jeg ikke det kommer til at koste ret meget.

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 31-08-06 20:55

Jeg kan nu også godt forstå at du ikke har lyst til at sende båndene.... sikke et påstyr hvis der skete noget

Du må sige til hvis du finder en båndoptager, så skal vi nok få dem over på cd.

Goldbeckholst