/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen ikoner på på skrivebord
Fra : Fijala
Vist : 1401 gange
100 point
Dato : 19-08-06 18:04

Jeg sidder her og leder på Kandu, da jeg mener og kunne huske om et spørgsmål der er blevet stillet om det samme problem. Kan bare ikke finde det.
Jeg har siddet og leget med min datters bærbare og vil sætte den til fjernsynet via tv-out.
Mediaplayer ville så ikke lige afspille skiven jeg havde valgt pga manglende codecs. Jeg hentede lige en hel free codecs pakke og installerede dem. Genstartede så da det stadig ikke virkede, Når den starter op er proceslinien og ikonerne lige i kort tid, så starter messenger automatisk op og virker. Så dukker en skærm om om en fejlmeddelse og om den så skal sendes en fejlrapport. Uanset om jeg vælger det ene eller andet så forsvinder alt på skrivebordet. Dog ikke messenger det kan jeg lukke normalt. Der er ogs¨lige blevet hentes automatiske opdateringer fra Microsoft idag og den blev genstartet samtidig med codecs pakken. ?????
Hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand sker akkurat det samme.
Ctrl alt delete starter godt nok joblisten m.m. op og jeg kan slukke pcen på normal vis derfra. Lige så snart jeg vælger sluk ligger skrivebordet og alle ikonerne bag skrivebordsbilledet??????
Skrivebordsbilledet er det samme som har ligget der i lang tid, så det er ikke det.
Systemgendannelse virker ikke. Det vil ikke lykkes at sætte den tilbage. Det er jo heller ikke let når alle ikoner er væk. Der er ingen genvejstaster der virker

Mener at kunne huske at det var en opdatering der havde fejlet i spørgsmålet jeg ikke kan finde.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-08-06 18:07

Prøv at gendanne din Pc til et tidspunkt før det gik galt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:11

Det var jo netop det jeg skrev at systemgendannelse ikke ville fungere

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 18:12

Tryk
ctrl / Alt / Del

Vælg "File" - "New Task (Run...)"
Tast i open - "explorer.exe"

Så skulle ikoner og osv. komme frem...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-08-06 18:14

Så det ikke lige i farten.
Prøv START - TILBEHØR - KOMMANDOPROMPT
Indtast chkdsk / f og genstart, ikke afbryd.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 18:14

Prøv derefter at genstarte...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:16

Dr.Disco

Så kommer den bare frem med et lille program vindue der hedder Opret nyt job (min er jo på dansk) og der kan jeg ikke mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:18

Citat
Så det ikke lige i farten.
Prøv START - TILBEHØR - KOMMANDOPROMPT
Indtast chkdsk / f og genstart, ikke afbryd.

Jeg har jio ikke Start eller noget som helst

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:22

Har lige genstartet og venter lige på hvad der sker. (Jeg har ingen mulighed for at komme i komandopromt)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:26

Har lige fundet ud af at det sker lige når jeg lukker for Messenger på krydset. (det starter sammen med XP) Det er der det sker. Der popper små meddelser op at den og den er logget på og jeg har via en af dem deaktiveret Messenger så det ikke starter op sammen med XP. Afventer lige og ser hvad der så sker efter endnu en genstart

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:27

Nej det hjalp intet. Selv om messenger ikke startedde op forsvandt alligevel. ?????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 18:28

Kan du ikke fjerne de to nyeste opdateringer ? Der er dato på, så du skulle kunne finde dem.

Dette script kan reparere dine genveje http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/linkfile_fix.zip

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-06 18:31
Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 18:31

Citat
Så kommer den bare frem med et lille program vindue der hedder Opret nyt job (min er jo på dansk) og der kan jeg ikke mere

Kan du ikke skrive der "explorer.exe" ? Det er et nyt job du skal oprette/sætte igang...

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 19-08-06 18:31

hvis han har XP skiven

så lig den i og gå i kør og skriv cmd, i promten skriver du så

sfc /scannow

http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=132&S_Menu=1

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:37

Prøver liga at boote fra xp skiven.

Hva sa... nu vil den sg. slet ikke starte. Den stopper øjeblikkeligt igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 18:39

Ja nu forstår jeg ingen ting. Den starter op iblandt men stopper så igen.
Jeg skal vist lige ud og blæse den igennem for støv og skidt for det ska ikke være varme der driller

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 18:43

Hov, fik vist ikke læst spørgsmålet rigtigt . Har du prøvet f8 og "sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)" ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 19:24

yes sti_s og der er ingen ændring.

Fejl meddeldingen som dukker op umiddelbart efter opstart er netop - Explorer.exe - har fundet en fejl og afsluttes. Jeg kan så sende en rapport m.m. den smøre kender i. Lige så snart den er sendt forsvinder det hele.

Jeg skal ud og stege bøffen som fruen og jeg ska nyde sammen med rødvinen.
Jeg vender tilbage i morgen tidlig. Jeg skal lige have den pcen afkølet, og bootet op på cden og se om ikke jeg kan lave en rep den vej.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 19:35

Velbekomme, bliver helt misundelig

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 19-08-06 23:20

Formater lortet !

:)

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-06 07:45

Der er da vist rigtig gået ged i den maskine. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at du har opdateret Windowsl, samtidig med at du installerede codex, men når ingen almindelige funktioner som F8 (fejlsikret tilstand), sidst anvendte fungerende indstillinger, så tyder det på at der er noget grundlæggende galt, helt nede i maven på windows, derfor:

1. Reboot maskinen fra XP CD'n, og lav en repair af systemfilerne:
Citat
Herunder får du information om hvordan du kan reparere dit Windows styresystem, hvis der er gået noget galt. Du mister ikke dine programmer eller de dokumenter du selv har lavet. Du burde heller ikke miste din mails eller dine konti, men det var nok en god idé alligevel at tage en backup af disse filer. Jeg har skrevet lidt om hvordan du gør det i Outlook Express Klik her.
1.   Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd. Det er vigtigt at din bios står til at være first bootdevice cdrom. Hvis du ikke kan boote på din XP cd, så skal du når du starter din computer, trykke på del tasten, for at kommer i bios og ændre det.

2.   Når bios er ændret genstartes din maskine, med din XP cd i drevet.

3.   Tryk på I Agree/Godkende Licens' (F8)

4.   Det lyder underligt, det ved jeg godt, men spring det første tilbud om repair i Consolemode, over, og fortsæt din installation (nyinstallation). Det er på en måde en nyinstallation du skal i gang med, men vi skal senere i forløbet ændre det til en repair.

5.   Du skal nu vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på. Her er det absolut nødvendigt, at du vælger det drev, hvorpå dit Windows XP allerede ligger på. Det er som regel C drevet, med mindre du kører med dual boot (flere forskellige styresystemer på samme maskine).

6.   Du får nu at vide, at der allerede ligger et styresystem på dette drev, og du får så tilbuddet om du vil slette drevet ( Tast L), eller om du vil lave en reparir (Tast R). Du skal nu trykke på R.

7.   Der sker nu det, at Windows XP laver en helt ny installation, men samtidig med at du får denne nye installation, bevarer du alle dine programmer, alle dine indstillinger samt dit skrivebord intakt. Alle fejl og eller mangler, skulle efter denne repair meget gerne være en sagablot.

8.   Du skal huske at have din Cd-licens parat. Du skal bruge den, da det er en helt ny installation. Det gælder også, at du under installationen, skal sætte det hele op igen, såsom netværk, tastatur, skærm mm.

9.   Meget vigtigt at vide, når det er en ny installation, så mangler ServicePack1 til både Windows og Explorer. Du skal sørge for at have brændt det ned på en Cd, så du inden du går på Nettet med din "nye" installation, får ServicePack installeret.

eller
2. Brug de gendannelses CD/DVD'r der fulgte med maskinen.
Det er lige netop i en situation som den du er røget ind i, det er ret fedt at have en 'Image' file af sin maskines systemdrev.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-08-06 07:52

Lige et lille tip, selv om dette ikke er tipsektionen. Messenger er et af de mest hullede programmer, hvad virus angår, mest p.gr. af den lemfældige måde det ofte bruges. Bruger man meseenger skal man sørge for at have et 112% effektiv Antivirusprogram, Spywareprogram. Det skal forresten ikke undre mig om du måske har fået virus downloadet sammen med de codec du har hentet. Der følger desværre ofte smuds med, når noget er gratis og det downloades fra ikke helt seriøse sider.
Iøvrigt mener jeg selv at jeg kører med et effektivt forsvar mod virus og den slags utøj, men trods det var der smuttet 3 små udyr forbi mit fosvar, som så heldigvis blev fanget ved den næste fulde scanning. Desværre er de knolderøve der laver virus meget dygtige.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 09:39

Brassovitski

Er netop ved at lave en rep /nyinstall af Xp akkurat som du er inde på.
Heldigvis har jeg lavet en slipstream cd så Xp ligger opdateret med SP 2 så det er kun lige de sidste opdateringer jeg skal hente.
Tro mig leg ved hvor forfærdelig Messenger er, men kender du nogen ungt menneske der vil undvære det. De vil samtidig også gerne have Bearshare o.lign installeret og jeg har forsøgt at preparere, men lige lidt hjælper det.
Alle pcer her i huset kører med AVG og det har fungeret perfekt. Jeg har selv lige på min egen pc installeret AOL fra Kaspersky udfra det udmærkede tip sti_s kom med for nyligt. Når en som ham med hans viden, kommer med et tip er man jo nødt til at afprøve det og det må jeg sige virker fortrintlig godt. Så det kan godt være det bliver det for fremtiden på alle de andre pcer.
Så kører jeg med Adaware og Spybot på alle + at på min egen har jeg også Superantispyware installeret og tilsidst men ikke mindst har jar Spamfighter installeret på samtlige.
Mener selv at jeg skulle være dækket ind og Hvis der er noget snavs er jeg ved at være ret skrap til at fjerne det manuelt på de forskellige inklusive oprydning i registreringsdatabasen.

Alle

Grunden til at den genstartede konstant og hele tiden igår var simpelthen pga. varme. Da jeg foik den renset for snavs her til morgen og startede den har den ikke skabt sig en eneste gang og er nu lige ved at være færdig med at lave irep/installationen af XP. Jeg veder tilbage med en papport når jeg er færdig.

Nu gik den sg. ud lige midt i det hele. SKRIG

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 10:22

Hø hø.
Kender i det at når man er igang som jeg er her så har det med at hobe sig om rundt om og der var jo lige noget papir der havde lagt sig foran luftinstaget bagpå. Så selvfølgelig blev den varm.
Bordet er nok for lille Det kan da ikke passe at et 1,8 m lamg bord ikke kan indeholde 2 stk. stationære, 1 stk bærbar og jeb´g ved ikke hvor mange cd rommer der absolut skal ligge og flyde midt i det hele sammen med noget papir man lige skal bruge. Samtidig med står der jo en trådløs router, en 4 porte usb hub, 2 fladskærme (til de stationære) 1 stk digital kamera og så lige en subwoffer til den ene stationære.

Nu er den snart færdig på ny igen. Jeg måtte jo lige starte forfra for den var ikke glad for at blive afbrudt sidste gang.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 10:29

Det virker fint indtil videre: skrivebordet er intakt og alle ikoner er sandelig på sin plads. Jeg er nu ved at hente opdateringer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 10:43

Mit oprindelige spørgsmål gik faktisk ud på om der var nogen der kunne finde det spørgsmål om faktisk det samme problem som mit.

Alt det andet med gendannelse og rep m.m. har jeg rimelig styr på. Jeg har jo lige rodet med et par pcer igennem tiderne

Så hvem skal nu have pointene ??? Kattepine

Jeg lave sg. et sæt til jer alle. Klik ind og find dem.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 10:47

Brassovitski. du får dem her for din lange beskrivelse (den ligger nu på rygradden) men andre vil sikkert få brug for den.

Hvad der lige var der skete går nok hen i det uvisse men jeg tror det var de opdateringer sammen med codecs pakken der smadrede systemet.
Men nu er det da oppe at køre igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 12:08

Ja tiden går. Først skal AVG jo lige virke igen så en oprydning i regedit og så har Microsoft har jo 53 opdateringer der skal hentes.