/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 19-08-06 12:30

Hej !

Jeg har lige installeret den seneste nye windows media player 11 beta. Jeg har nu fortrudt og vil gerne have windows media player 10. Men når jeg har afinstalleret 11 beta, kan jeg derefter ikke installere wmp 10 og siger: "Du kan ikke installere wmp 10, da du allerede har installeret 11 beta."

Hjælp. Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 12:45

Du kan prøve at køre ccleaner, den burde ryddeop på din comp. så din wmp 11 spor bliver slettet.
http://www.ccleaner.com

Vær opmærksom på hvad du kryddser af under installation af ccleaner. Den er f.eks incl. yahoo toolbar som skal kryddses fra, til at den ikke bliver installeret.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 12:46
Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 12:51

Ccleaner er ellers spyware og ad-ware fri, samt anbefalet mange steder.

Se en guide fra spywarefri her;
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Den er dog lidt gammel da yahoo toolbar ikke er med under "installations instillinger".

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 12:55

Ccleaner er bl.a. med på Spywarefri.dk sikkerheds løsning;
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-06 13:04

Der er sikkert rester efter MediaPlayer 11 i registreringer, prøv at rense med RegCleaner, den er gratis og kan hentes her: http://www.majorgeeks.com/download460.html efter instalation af progammet, åbner du og klikker på Tools, går ned og vælger Registry Cleanup går ud og ned til Do them all, det den finder kan du lade programmet slette, prøv så at instalere MediaPlayer igen

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 13:07

Citat
Der er sikkert rester efter MediaPlayer 11 i registreringer, prøv at rense med RegCleaner
Ccleaner gør det samme og lidt til...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-08-06 14:19

Nemmere med en systemgendannelse.
START - ALLE PROGRAMMER - SYSTEMVÆRKTØJER - SYSTEMGENDANNELSE.
Men der kan desværre altid være rester, som beskrevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-06 14:35

Dr.Disco Ccleaner renser grundig, lidt for grundig, på min maskine hvis jeg lader programmet fjerne alt hvad den synes er unødvendig, får jeg rimelig store problemer med overhovedet at starte nogle programmer, jeg har på fornemmelsen at Ccleaner ser på hvor tit progammerne bruges, og sletter for meget af gamle programmer. Min mening: Ccleaner skal bruges med stor forsigtighed, læs hver eneste linie igennem, før du lader den slette noget

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 14:47

Ja o.v.n. - ccleaner renser grundigt og man skal vide lidt om hvad man gør... Check spywarefri´s manual, den gennemgår den meget grundigt;
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Personligt har jeg ikke haft problemmer...

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 27-08-06 13:54

nu har jeg prøvet det, men den ville ikke installere wmp 10 den skriver bare det samme som før

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 27-08-06 16:04

Ok!

Prøv denne guide fra Microsoft;

Rolling back to a previous version of the Player;
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/readme.aspx#RollingbacktoapreviousversionofthePlayer

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 27-08-06 16:08
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-06 02:47

Jeg har ikke prøvet MediaPlayer 11, men måske skulle du prøve fjerne playeren i Tilføj/fjern Windows komponenter, den er til venstre når du har åbnet Tilføj/fjern programmer, ved næsten ikke om jeg tør skrive dette, da jeg ville fjerne Windows Messenger på den måde, var der et eller andet som gik galt, jeg mistede både Internet Explorer, Oulook Express, MediaPlayer og en del mere, heldigvis er der noget der hedder Systemgendannelse efter du har fjernet den i Tilføj/fjern Windows komponenter bør du køre RegCleaner før du prøver at instalere version 10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-06 02:58

Har du læst og gjort som Dr.Disco foreslår 27-08-06 16:04 der står noget om en opdatering som hedder Windows MediaPlayer 11 den skal også fjernes, der skal være markering i Vis opdateringer allerøverst i Tilføj/fjern programmer, ellers kan du ikke se opdateringerne, det bør forsøges før du gør som mit indlæg ovenover