/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bootdisk og Imagedisk.
Fra : 4602
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 19-08-06 11:28

Hej ....

Min computer har lige været helt nede, så jeg måtte starte forfra med at installere alle mine programmer igen. Nu er min harddisk/computer som jeg gerne vil have den. Jeg vil gerne ha' lavet en bootdisk og en imagedisk af min harddisk, så hvis fejlen (7,9,13) skulle opstå igen.

Derfor håber jeg at der sidder en der kan hjælpe mig med denne opgave eller kender hvor jeg kan finde programmet (gerne gratis) der kan løse opgaven.

På forhånd tak....mvh 4602

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 11:34

http://www.bootdisk.com/

Der skulle der være en mulighed.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 11:38
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 11:39
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-08-06 11:41

Paragon Harddisk Manager ligger gratis i PC-Planet nr. 8
Kan bl.a. clone harddisken

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 11:45

Nemlig . Denne her http://www.kandu.dk/Tip14516.aspx Og det er så nemt som at klø sig i r....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-08-06 11:45
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 12:04

Det var faktisk den jeg ledte efter http://www.paragon.ag/hdm/ men kunne ikke komme på navnet og da jeg søgte på nettet var det ikke lige den første der dukkede op.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 14:40

Først skal du gøre plads til din backup, og det kan gøres med programmet partition magic.
Det ser sådan ud:
[ harddisk ]
( partition)
[(......................xp............................................)]
som laves om til:
[(...................XP..............)............ubrugt............]
genstart og så:
[(...................XP..............)(..backup og filer....)]

Her er et program som kan det samme som Partition Magic
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Når den stopper ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Når du efter en genstart vil lave et sammenpakket IMAGE (backup på ca. 50 %)
Kan du blandt andet benytte et af disse programmer.

Drive Image (er den jeg selv bruger)
Ghost
Acronis
Der er flere programmer som kan lave et IMAGE af dit C: drev.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 16:21

Ellers kan Paragon Hard disk manager også partitionere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 20:26

Ja det ved jeg godt stl_s , men jeg kender ikke programmet godt nok til at vejlede...........
det kan jo nemt gå galt.