/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
asyl
Fra : droslerne
Vist : 1090 gange
100 point
Dato : 18-08-06 21:01

Det her er kun noget jeg tænker på, ikke for at starte en med en masse larm, eller balade.

Når en udlænding søger asyl i Danmark fordi han bliver forfulgt i sit hjemland eller de vil skyde ham o.s.v. og han får asyl.
Hvordan kan han så tage hjem på ferie eller sende sine børn på opdragelse i sit hjemland.
Er der nogen der har en logisk forklaring på det.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-06 21:18

Hvor har du så de oplysninger fra?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-08-06 21:20

Det kan da alle læse og se at de tager hjem på ferie, og mange af dem er forfulgt i deres hjemland

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-08-06 21:28

Droslerne, jeg tror, du forveksler en indvandrer med en flygtning....

Vaxen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-08-06 21:36

Det kan godt være ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 21:51

Hvis du får asyl i DK modtager du et flygtningepas! Så er du i princippet beskyttet af Danmark og FN, og kan rejse hjem på ferie og så håbe at de respekterer det i dit tidligere land!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-08-06 21:57

Det er faktisk ikke sååååå svært. -

Så længe de radikale har magt som de har agt, vil det ikke blive anderledes. Så længe dansk tv "kun" viser billeder af hændervridende, højt skrigende kvinder og børn fra Mellemøsten og Afrika.
Så længe Dansk Flygtningehjælp (Flygtningeservice!!!???) er besat med radikale og/eller venstreorienterede levebrødssamaritanere, så længe vil vi have dette problem, der kulminerede med, at Akhari rejste til Danmark for skatteborgernes penge.

Vi er komplet til grin og vil vedblive med at være det præcis så længe som politisk korrekthed er den fremherskende sygdom i Dronningeriget.

Det var da noget af en mundfuld hva' ?

Overdrivelse fremmer forståelsen, men er der ikke bare lidt om det - helt ærligt ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 22:04

Det er en international konvention folk der får asyl er beskyttet af, Brokke. Så det har hverken noget med radikale eller venstreorienterede at gøre! Det gælder osse dig hvis du engang føler dig så truet af radikale og/eller venstreorienterede at du blir nødt til at flygte til f.eks. Sverige, Iran eller Pakistan!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-08-06 22:15

HOV-HOV, konventionsflygtninge er een ting, men hvad med alle de andre ???

Ærligt talt føler jeg mig ikke særligt truet af de politiske fraktioner, der er på banen her. De lever af det - eller følger de politiske spilleregler, der nu engang er fremherskende, hvor anarkistisk det end måtte være.

Men det betyder vel ikke, at jeg skal være enig !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 22:16

Enig? Næh! Men du lyder nu meget mainstream

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 22:20

Konventionsflygtninge! Øh er det ikke dem vi er blevet påtaget af FN! Det vist nogle vi henter i flygtningelejre rundt omkring i verdenen! Tror ikke de lige har midler og/eller kræfter til selv at komme til DK og søge asyl?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 22:27

Med hensyn til at sende børn hjem til genopdragelse er det vist mest folk med dobbelt statsborgerskab eller opholdstilladelse der gør det? Tror ikke det har så meget med asylansøgere at gøre?

Kan forøvrigt godt sammenlignes med rige og eller snobbede folk der sender deres børn på kostskole i udlandet eller huh?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-08-06 22:41

Citat
Men du lyder nu meget mainstream

Gid det var såvel !!!
Citat
Kan forøvrigt godt sammenlignes med rige og eller snobbede folk der sender deres børn på kostskole i udlandet eller huh?

Næh - for de betaler selv.
Citat
Tror ikke de lige har midler og/eller kræfter til selv at komme til DK og søge asyl?

Det er nok rigtigt, men det afholder dem ikke fra at tage på ferie eller sende børn på genopdragelsesrejser/omskæringsoperationsrejser i hjemlandet, når de er kommet til "kræfter",

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 22:58

Nej det jo klart! Hvis du er flygtet til et andet land skal du selvfølig ikke have mulighed for at besøge din familie! Og det er osse helt klart DK der betaler for omskæringsoperationer i hjemlandet!

Hvor får du dine oplysninger fra?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-06 23:01

Oplysninger er nok et forkert ord i den her sammenhæng!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-08-06 23:54

Citat
Nej det jo klart! Hvis du er flygtet til et andet land skal du selvfølig ikke have mulighed for at besøge din familie! Og det er osse helt klart DK der betaler for omskæringsoperationer i hjemlandet!

Ja,men de ha de radikale osse løsningen på: Vi flytter bare hele familien til DK. Så kan de besøge hinanden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 00:37

Hvem er det nu de radikale er? De får godt nok skyld for meget kan jeg se!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 00:42

DF har forøvrigt osse en løsning! Er det ikke noget med gratis faldskærm? Eller var det uden?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-08-06 00:57

Ja, hold da kæft hvor er der nogen der går i små sko. Jeg tror ikke det er der vi skal hente de store penge. For dæln da, hvem kunne tænke sig at bo 6-10 mennesker i en kontainer i flere år? Nej Brokke, du lever op til dit navn...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 01:38

Hitler skrev engang en bog der hed Mein Kamph som burde være fast pensum i skolerne!

Ikke fordi den er noget særligt begavet værk, men der ligger en advarsel om at historien ikke burde kunne gentages! En af de mere berømte citater fra den bog er:

"Hvis man gentager en løgn igen og igen bliver løgnen til sandhed"

Desværre virker det som flygtninge og/eller indvandrerdebatten kører i den rille!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 01:50

Citatet er fra kapitlet om hvordan man laver propaganda for sin sag (i det her tilfælde nationalsocialsmen) og er skrevet i 1925 altså lang tid før Hitler kom til magten! Tænk hvis man havde taget det for pålydende dengang, så var der måske en chance for at verdenshistorien ikke havde udviklet sig som den gjorde?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-06 02:04

Nutidens argument går mere på! Ja men vi kan jo ikke komme til orde pga alt den politiske korrekthed! Man må ikke kalde en spade for en spade! Så jeg stemmer på Pia man kan jo ikke tage fejl af en hjemmehjælper!

Sandheden (eller løgnen hvad man nu vil) er jo at DF mere er et parallelsamfund her i DK end muslimerne egenligt er! At Ghettoerne faktisk er Hr og Fru Danmark !

Så vågn op og gå ud og riv jeres ligusterhæk op med roden!

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 19-08-06 02:16

det er i hver fald ikke løgn,at Danmarks statistik skriver at mænd af ikke vestlig herkomst har 60% højere voldskriminalitet end danske mænd.

det er heller ikke løgn,at det er hån og respektløst mod ens "nye" land, at man vælger at blive kriminel, samtidig med at man ofte modtager sociale ydelser, og staten betaler for ens familie på alle mulige måder.

ligesom det heller ikke er løgn,at indvandrerne optager 3 gange så mange pladser i fængslerne som deres andel skulle berette til.

Så jeg beholder sku min ligusterhæk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 02:25

Nej det er sikkert ikke løgn, men det er jo alligevel en sandhed med modifikationer, Knete!

Det jo heller ikke løgn at arbejdsløsheden (mens samfundet skriger efter arbejder) blandt indvandrere/flygtninge er væsenligt højere end hos etniske danskere (med samme kvalifikationer)!

Ikke fordi der er en sammenhæng!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 03:39

Men man kan jo altid sætte dem til noget meningsfuldt arbejde! http://ekstrabladet.dk/erhverv/arbejdsmarked/article219086.ece

Husk Arbeit macht frei!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 03:45

Vi kan jo osse bygge nogle flere Autobahns nu vi er i gang! Har hørt Nordjylland trænger kraftigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-06 03:50

Men det her! http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article219083.ece

Det godt nok uhyggeligt du!

Uden sammenligning forøvrigt!

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 19-08-06 09:56

flygninger er desværre gået hen og blevet en forretning og bizniz for mange desværre !

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 19-08-06 10:24

Og hvem kender ikke historien om kornsnudebillen som væltede ind over de danske grænser og åd alt hvor den kom frem - uha -uha

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 19-08-06 21:13

Tak for svaret tedd.