/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Billedet blafrer på min skærm!
Fra : spimmer
Vist : 860 gange
200 point
Dato : 18-08-06 16:23

Hej.
Pludselig er min skærm (LG 702B) begyndt at blafre - det er efterhånden blevet ret kraftigt.
Da skærmen var helt ny (ca. ½ år siden) gjorde den det samme. Hvad jeg gjorde debgang kan jeg ikke erindre.
Hjælp ønskes - please!
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 18-08-06 16:40

har ikke den store forstand på skærme men du kunne jo forsøge at ændre på hvor mange herz den kørte med - nu flere nu bedre så vidt jeg har forstået...

Prøv at øge antallet af herz og se om det hjælper. Du kan vist finde det under egenskaber for skærmen.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 18-08-06 17:08

Forsøg det stud-polit forslår...

Control Panel / Display / Monitor / Screen refresh rate / find hvilken Hertz der kører bedst med din skærm

mvh.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 18-08-06 17:58

Man skal da altid prøve det jeg siger ;)

en nemmere måde, synes jeg, er at højreklikke på skrivebordet (dvs bare baggrunden) vælge egenskaber, derefter indstillinger og så finde det der :)

Men igen, det kommer nok også an på hvilken skærmdriver man kører med...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-08-06 20:43

Når billedet blafre, så kan det jo ske på flere måder!

Er det sådan at det er selve billedet der er uroligt og hopper, eller er det bare lys/kontrast der flimre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-06 21:16

Prøv at bevæge hovedet i det samme mønster som skærmen så hopper det ikke mere

Nej sikke noget vås. Der er højst sandsynligt Hz der er for lav. Det gør ikke noget at den bliver stillet helt op til 75 Hz hvis ikke lige du kører i max opløsning1280x1024. Da kan den nemlig ikke klare mere en 60Hz.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 15-09-06 07:11

Hej.
Det er øverste del af skærmen, hvor lys og kontrast flimrer.
mvh
spimmer.

Annuller spørgsmålet
Fra : spimmer

Dato : 20-09-06 16:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål