/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er nemmest
Fra : rosenkilde
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 18-08-06 14:41

Hvad er nemmest at lære at spille på guitar eller en bas. Jeg kan spille lidt guitar men har meget lyst til at kaste mig over en bas. Hvad er nemmest hvis man er helt nybegynder? Elguitar eller elbas ?

Henrik

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-06 15:08

Det kommer så sandelig an på hvad du vil spille. Er du ovre i slap, funk jazz mv kan det være særdeles krævende. Men spiller du røvballebas i et suppe, steg og is - band, må det nok betegnes som nemmere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-06 15:10

Heavy er sommetider også noget simpelt (uden at det behøver være det).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-06 15:10

...altså på bas

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-06 15:12

Men det er måske nemmere at "gemme" sig, hvis man ikke er så god. Det kan du ikke rigtig på bassen. Den er simpelthen rygraden i musikken.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 19-08-06 10:05

På dit spørgsmål vil jeg svare... det er langt nemmere at lære at spille basguitar!