/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link DI-624 styre brugere
Fra : e.c
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 18-08-06 12:57

Jeg har sat en Di 624 op og tilladt nogle mac-adresser og det går fint.
Men jeg kunne godt tænke mig at lade lokalnettet med kabel stå frit åbent, samtidig med,
at jeg har hånd i hanke med hvem der kommer ind via wireless.
Ellers skal der gives tilladelse hver gang en comp. afprøves.

Jeg vender tilbage senere.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-06 20:26

I nogle routere virker MAC-filtret også på de kablede tilslutninger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-06 20:35

Yes det gør den her - så den comp jeg sad ved røg af i en genstart.
Heldigvis havde jeg sat en bærbar på så jeg kunne komme ind.
Men jeg havde nu forstillet mig at D-link var til at styre.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 12:15

Tak for svaret severino. Nu smider jeg den D-link ad h.............. til.
Så nu står mit valg mellem Hawking og Linksys.
Det bliver nok hawking som netop kan separere indstillinger for tråd og trådløs.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-06 22:00

Ja e.c en router er ikke bare en router. For det første er der en masse mærker og modeller. Her ud over er der mange forskellige måder, hvormed de er strikket sammen på fabrikken, hvor de er født.
Så hvis man ikke bare skal have et standard netværk, som fungere med det sammen, så må man til at sætte sig ind i hvordan systemet fungere i detaljer.
Det kan godt være uoverkommeligt for de der lige er hoppet på et lokalt netværk.
Det er dog ikke noget at skamme sig over, for os der har rodet rundt i det i flere år, kan også en gang imellem blive endnu tyndere i toppen.