/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lysdæmper
Fra : hph
Vist : 2707 gange
50 point
Dato : 17-08-06 18:34

Er derr nogen der kan forklara mig forskellen på en MEK-D 300CR og en MEK-D 300LR lysdæmper fra LK ??
Jeg gætter på at forskellen er hvorvidt vi snakker om Capacitiv eller Induktiv belastning, men specifikationerne er så vidt jeg kan se ens på de to typer.

Kommentar
Fra : hph

Dato : 17-08-06 18:37

Undskyld, vi snakker om MEK-S og ikke om MEK-D,.. hvis det ellers gør nogen forskel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-08-06 18:54

cr er til elektroniske transformere
lr er til jernkerne

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 35 point
Dato : 17-08-06 18:58

MEK-S 300CR
Anvendes til dæmpning af 230 V a.c. glødelamper eller lavvolt halogenlamper, når disse er forsynet fra en elektronisk transformer

MEK-S 300LR
Anvendes til dæmpning af 230 V a.c. glødelamper eller lavvolt halogenlamper, når disse er forsynet fra en jernkerne-transformer.

http://www1.lk.dk/katalog.jhtml

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-08-06 19:04

mek-d er dreje og findes kun i cr model
mek-s er skyde og findes i cr og lr og , kan belastes fra 20 till 300va
touch findes i 3 modeller og kan belastes fra 20 til 180va

Godkendelse af svar
Fra : hph

Dato : 17-08-06 19:06

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-06 19:41

Var svaret virkelig kun 1 stjerne værd ??

Synd for rotw vil jeg mene, det ligner en straf for at hjælpe