/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bagplade på polini vario
Fra : Bml
Vist : 817 gange
400 point
Dato : 17-08-06 16:46

Stå og skal købe en tun vario. Skal der være "hakker" i hullet på bagpladen når den skal monteres på min cpi fra 2005. På krumtappen er der "hakker" men ikke på polin varioen. Passer den på eller hvad.

Ham gutten der sælger den har haft den monteret på både en std. tap og en top racing og siger han aldrig har haft problemer.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-08-06 19:52

Det betyder ikke noget om der er hakker eller ej.
Det er slet ingen hakker på Polinis egen krumtap.

Jeg synes selv at det er underligt at lave en variomatik uden hakker, men personlig, så ville jeg vælge Malossi.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-08-06 21:48

Ja det ville jeg også. Men folk der selv har cpi siger man ikke kan få det til cpi. Laver den ikke riller i krumtappen ??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-08-06 22:12

Om hvad laver riller i krumtappen?
Jeg er temmelig sikker på at variomatikken til CPI er den samme som til Sonic.
Men prøv din vens Polini og se om den spinder godt.
Bare være sikker på at du har mange forskellige rullesæt som du kan prøve med.
Det er det vigtigste i et vario... Rullernes vægt.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-08-06 09:11

Det er desværre ikke min ven der har polinien.. en jeg måske skal købe. Min ven har en malossi men den er til en street. Jeg forstår heller ikke helt hvordan det køre rundt når der ikke er nogle hakker i. Hvordan får den så fat??

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-08-06 12:17

Her er et billede af den vario jeg kan købe(brugt) :D
http://img221.imageshack.us/img221/836/dsc01424smallrg7.jpg

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-08-06 15:43

Hvad skal du give for varioen?
Hvis prisen er fin så bare køb den.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-08-06 18:18

polini speedcontrole = 300 + porto er det for meget eller er det rimeligt? Du kan se her hvordan den ser ud.

http://img66.imageshack.us/img66/3628/dsc01422smallzb3.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/836/dsc01424smallrg7.jpg
http://img104.imageshack.us/img104/9065/dsc01423smallin8.jpg

Men hvordan køre det rundt når der ikke er nogle hakker i hullet på bagpladen??? Den kommer jo bare til at sidde løst på.?! Venligst forklar mig det, for jeg fatter det ikke

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-08-06 18:24

Jeg fatter heller ikke at de har lavet den uden hakker.
Måske for at man SKAL bruge deres variator til deres krumtap.

Jeg tror at den sidder fast ved at den bliver spændt på med møtrikken.
Lyder tosset, men hvordan kan det ellers være.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-08-06 19:17

Ja. det med at deres variator kun skal passe på deres krumtap lyder da meget logisk.

Men ser den fin nok ud på billederne (det er en speedcontrole)

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 22-08-06 16:51

Er det 100% sikkert at malossi multivaren fra scooter-attack passer på min cpi. Har skrevet til dem og spurgt om den passede på en cpi fra 2005 med 16mm og det sagde de den gjorde.

Ved bare ikke helt! Jeg har også fået at vide fra højre of venstre at man ikke kan få malossi varioer til cpi!!?

Det er bare surt at købe det og så skal det til at på OG så passer lortet ikke :)

Kan den sidder på eller kan den ikke :-/

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 400 point
Dato : 23-08-06 17:22

Hvis scooter-attack siger at den passer på, så passer den på.
Hvis nogen siger at den ikke fås til CPI, så er det fordi den måske ikke fås i danmark.
Scooter-attack er tysk, uden filial eller ejer i danmark, plus det faktum at scooter-attack er mange gange større end nogen anden tunforhandler i danmark.

Så køb deres malossi, det ville jeg gøre.

Godkendelse af svar
Fra : Bml

Dato : 23-08-06 20:19

Okay - tak! Tror jeg bestemt også jeg gør :D