/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opladning af ny mobil
Fra : metalfaust
Vist : 3032 gange
50 point
Dato : 17-08-06 15:22

Jeg fik vist ikke spurgt helt første gang, så here we go again....

Jeg har lige købt en Sony Ericsson w300i, og fik at vide i Telias butik, at jeg bør lade den op i 10-12 timer inden brug den aller første gang. Derefter bør jeg lade batteriet løbe helt ud, inden jeg lader den op igen. Men ved anden, tredje osv. opladning, skal den vel bare lades op i 2-3 timer eller indtil den er fuldt opladet?

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 17-08-06 15:30

Sjovt som man får forskellig besked.
Min datter købte en Sony-eriksson W810i, og her fik hun at vide at det var nok at lade i 2-3 timer da de nye batterier var meget bedre end tidligere så derfor var det unødvendigt at lade i så mange timer samt at aflade

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-06 15:33

altid en god ide at lade op længe første gang og derpå lade den gå helt ud - derefter tager det så ingen tid (fra en time og til to eller tre alt efter produktet)

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 17-08-06 15:34

Hejsa..

Jeg købte en Sony Ericsson W800i for ca 2 mdr. siden, jeg spurte i forretningen hvordan jeg skulle forholde mig med hensyn til opladning de første par gange. (Den forige mob skulle oplades som du beskriver i starten)

jeg fik den besked, at det ikke er nødvendigt, med den nye type batteri som sidder i mobilen idag, den skulle bare opladen helt almendeligt i de 2-3 timer det nu tog...

Men gør som du har fået besked på de første par gange, og oplad den derefter på normal vis, så har du dit på det rene

Kandaikke

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 17-08-06 15:45

Problemet er, at mange af de der står i butikkerne ikke aner en skid om noget som helst, men det er jo den vej det går i detailbranchen. F.eks. kunne jeg ikke få øjenkontakt med ekspedienten, og hun var mere optaget af hvad hendes kollega stod og drøftede med en kunde. Jeg er rimelig skeptisk af natur, derfor spørgsmålet. Er der nogen der med sikkerhed ved noget om procedurerne for opladning af en ny mobil første, anden, tredje osv. gang?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 18:09

I manualen står der ikke noget om forlænget opladningstid første gang. Så man må vel gå ud fra, at der ikke er særlig finesser.

http://www.sonyericsson.com/downloads/W300i__UG_R1A_DA.pdf

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 17-08-06 18:20

Det er jo det. Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har set en manual, hvor der står noget om særlige førstgangsprocedurer. Inde på batteryuniverse.com, et site uarbejdet af særlige "nørder," afviger anbefalingerne desuden vidt fra det man får at vide i butikkerne. Nå, men jeg valgte atså at lade min mob op i 11 timer den første gang, og så i 2½ t anden gang. Så får vi se hvor lang tid batteriet holder.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-08-06 18:32

Lad det op i 5/10 timer føste gang
ellers tvivler jeg på du behøver at
tænke mere om/på det
Batteriet skal nok sige til, når det ikke vil mere.
De er så små/billige, at det ikke kan betale sig,
at tænke på, om det virker 1½ år
eller 2 år.
Til telepriser, til 4 - 5 .- pr minut altså.
Glem alt om det, og bare brug skidtet.
UPS.

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 27-08-06 15:02

de nye batt. der bliver brugt i telefoner i dag, kan ca oplades 1000 gange før de bliver slidte...

de gamle batt. skulle man tømme næsten helt for ikke at skade det(få memory effekt). de nye skal man faktisk lade når de er nede på ca 30%, ellers kan de blive slidte før tid