/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mette Sophie Gissel Severinsen
Fra : jomo
Vist : 1550 gange
500 point
Dato : 17-08-06 11:53

Hej.jeg vil prøve om der er nogen der kan hjælpe mig videre med Familien ,Mette Sophie Gissel Severinsen.og Niels Peter Pedersen Kragelund,hvad blev der af Familien.i 1863.rejste Mette Sophie og Niels Peter Pedersen med børnene + Søren Gissel Severinsen som Mette havde før hun blev gift med Niels Peter.til Enslev Sogn ved Grenå,deres bopæl var Nybrohuset.den 28/10/1870.boede Familien i Fannerup,Ginnerup Sogn ved Ørum.den 1/5/1872.flyttede Familien til Kastbjerg.og den 30/4/1873.flyttede de til Ålsø Sogn.i April 1879.var Niels Peter insideri Højbjerg.Søren Gissel har jeg fundet,men hvad blev der af resten af Familien.Børn Ane Katrine Gissel Pedersen født 9/8/1860.MadsSeverin Pedersen født 4/11/1862.død 26/4/1864.i Enslev. Severine Pedersen født 30/3/1865.i Enslev.Madsine Pedersen født 30/3/1865.i Enslev død 19/11/1879.i Højbjerg.Carl Christian Pedersen født 28/7/1867.i Højbjerg.hele Familiens videre færden kendes ikke.er der en der kan føre mig videre vilde det være dejlig Venlig Hilsen John Fillip Jensen

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 17-08-06 12:18

Mette Sophie Gissel Severinsen er født 1828.i Glesborg forældre,Severin Jensen født 1781.død 25/10/1864.i Glesborg. Anne Catrine Rasmusdatter Gissel født 1786 død 4/2/1872 i Glesborg.
Niels Peter Pedersen Kragelund.født 28/4/1838.i Kragelund .Forældre almisselemmer Peder Hansen Skovhus og Anne Nielsdatter VH. John F Jensen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-08-06 15:32

Hej John
Jeg følger lige denne tråd, da jeg er en "Gissel". Min farfar fortalte at min "Gissel-gren" stammer fra Djursland .. men derudover husker jeg desværre ikke mere .. og dog min tip-tip .. oldefar havde mange børn, og så vidt jeg husker 10-13 drengebørn. Det må i årenes løb have udviklet sig.
/PG (G for Gissel)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-06 19:10

>Min farfar fortalte at min "Gissel-gren" stammer fra Djursland ..
>men derudover husker jeg desværre ikke mere

Fra Djursland: Glesborg, Hammelev eller midt i mellem Kastbjerg ?
Vigtigt fordi der er flere Gissel grene...

Og "Godt John"
Du har forbedret dit informations niveau betydeligt siden du spurgte efter de første Gissel...

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 21-08-06 12:08

Hej! Faldt over denne bog på bibliotek.dk

Djurslandske anelister! Slægts- og Lokalhistorisk forening for Østdjursland
2005. 135 sider
Forlag: Det Historiske Udgiverværksted i Grenaa
Emne: slægtstavler
Opstilling i folkebiblioteker: 99.8
Udgivet i forbindelse med foreningen Slægts- og Lokalhistorisk forening for Østdjurslands 25 års jubilæum
Midt på titelsiden: Denne udgivelse er tilegnet Børge Kjær

Det kan være at der er nogle af de oplysninger, som du søger

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 21-08-06 13:22

Hej Guild. Tak for dit svar du har vel ikke nogle fornavne på din slægt ,eller nermere By navne på hvor de boede .VH. og tak John Fillip.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 21-08-06 13:33

Hej Svendegiversen.Tak for Roserne.jeg har jo også haft en god Læremester.du har vel fået poengerne jeg sente VH John.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 21-08-06 13:40

hej Jysch.tak for din henvendelse.Jeg har haft djurslanske aneliste hjemme fra Bilioteket, men der var desvære ikke nogen af min gissel slægt i den,men inu engang tak VH.John Fillip Jensen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-06 19:20

Ja jomo, jeg fik dine mange Matador kroner, tak for dem...
(kun ved jeg ikke hvad jeg skal bruge dem, og andre lignende til?)

Frede som jeg kender på Danfoss er jo en Gissel,
men vist ikke en Gissel Severinsen...

Måske er du mere i familie med din nye fætter P. Gissel?

Hvis du igen får brug for support, via Frede eller direkte, hjælper jeg gerne.
hilsen Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 22-08-06 15:06

Hej.Svendegiversen.nej Frede troer jeg muligvis kommer ind i Slægten når jeg engang kommer længere tilbage i slægten,tak for dit tilbud som jeg jo nok får brug for på et tidspungt ,lige nu kan du jo se at jeg mangler videre færden af Sophie Gissel Severinsen med famillie.VH John.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 27-08-06 22:59

hej er der slet ingen der kan give mig et praj om familien fra Glesborg VHJohn.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 27-08-06 23:43

Hej Jomo

Jeg render lidt vild i din store slægtshistorie, men jeg prøvede på ddd.dk skrev %%%gissel%%% valgte Randers, der kom en masse links, men det er måske ikke noget du kan bruge. Men lækkert hvis det var tilfældet.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 28-08-06 11:42

Hej Påsse.Du skal have mange tak for dit arbejde for mig, .Jeg kender godt de sider du peger på ,men der er desvere ikke noget jeg kan bruge der.jeg håber der måske er andre der kan give et praj, men vi får se Venlig Hilsen.Jomo.