/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
NYpris.dk
Fra : tadeo
Vist : 526 gange
500 point
Dato : 17-08-06 09:08

Jeg har set på Fladskærm TV, er faldet over "NYpris.dk", kender nogen dette firma?

Der er kun skrevet lidt på nettet om dem, men ingen med erfaringer,
de er billige med deres priser.
Man kan ikke betale med betalingskort, kun via bankoverførsel,
samt afhentning i butikken, det er lidt langt at køre, da jeg bor i Odense.
det er jeg nu ikke begejstret for, de har ikke e-mærket.

Nogle firmaer er gode nok, men det er svært at finde ud af,
derfor dette spørgsmål, gode som dårlige erfaringer efterlyses.

mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-08-06 09:11

Citat
Man kan ikke betale med betalingskort, kun via bankoverførsel,

- allerede her vil jeg være betænkelig. Køb kun på nettet hvis du kan betale med kreditkort, eller få varen pr. efterkrav.

Får du ikke varen er du ilde stedt mht. at få gysserne igen - det er 100 gange nemmere hvis du har betalt med kreditkort.

Køb kun via bankoverførsel hos firmaer du kender og stoler på.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-08-06 09:14
Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 17-08-06 09:16

Jeg vil holde fingerne væk. Det lyder noget lunket og uprofessionelt. Man ikke kan betale med kreditkort, det ikke er E mærket. Firmaet kan måske være OK, men er nystartet. Jeg vil ikke rører ved det. Kik hellere på et i f.eks. tyskland med dansk garanti . Jeg har købet et 32" hos Flegaard til under 5000 kr. Dansk garanti o.s.v. Eller kik på noget i Aldi Medion er tip top.

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 17-08-06 09:21

Jeg har lige kikket på deres hjemmeside. Det ser ud til de er nystartede. De varer som der tilbydes, er helt afgjort en varer som ikke er lagerført. Du bestiller en varer, de skal have op til 8 dage for at ekspederer. Så firmaet kikker rundt om kring og ser hvor de kan få varen billigt, køber den og sælger den med fortjeneste. Derfor skal du betale forud, ganske smart. De er faktisk indkøbere for dig. Det kan du selv gøre ved, at jagte på nettet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-06 09:30

Jeg ville også holde mig væk.............det kan også blive for billigt.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-08-06 09:34

Det er rigtigt, at man bør holde sig langt væk fra dem, jeg har tænkt på dette med at de får penge fra købere, som de nok ikke selv har, til at købe varerne hjem for.
Jeg havde en korresspondance med dem i går, hvor de beklagede det ikke for tiden var muligt, at bruge kortbetaling.
Det kunne dog være interessant at høre om nogen har handlet med dem.

tadeo

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 17-08-06 11:22

Det med Nypris jeg siger: "Fis, fub og gamle aviser" Det lugter af Låsby Svendsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 12:20

Rolig nu

Ganske vist er jeg da ikke sikker på jeg ville handle der meeeeen:

Der er nu ikke noget krav om at betale på FORSKUD

At de endnu ikke bruger kortbetaling kan have andre årsager.
Det er et ret dyrt system at bruge og kræver en vis omsætning før det er rentabelt.

Du kan betale ved afhentning (koster 100 kr ?????? ) eller ved modtagelse.

Så hvis prisen ellers er OK har du dog det danske retssystem i ryggen

Tror i øvrigt det er en afligger af et engelsk firma

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 12:23

Selvfølgelig er det de lever af at finde tingene billigere - sådan er AL handel

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-08-06 12:39

Vi overvejede selv at købe et LCD-tv hos Nypris.dk men fravalgte firmaet da vores intuition ikke var helt god. Det tyder på at der er tale om parallelimporterede varer hvor der ikke altid er en dansk brugsforvirring med. Vi valgte istedet en fysisk forretning og fik forhandlet et pænt prisafslag - kunne også have valgt en anden internetforretning.

Hvis du går op i garanti, sikkerhed mv. ville jeg ikke handle hos Nypris.dk, da det ikke virker som et seriøst firma - bare min opfattelse.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 12:59

Det er også det jeg mener - man skal selv tage stilling.

Men derfra og til at STEMPLE firmaet - er et stykke

Det kan kun ændres ved at prøve - nogen må tage chancen

Min nabo f. eks.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-08-06 14:28

Ret beset var det mit spørgsmål handlede om, er der nogen af kandu`s brugere, der har handlet med firmaet?, og der igennem fået nogle erfaringer?

Det er da glimrende med alle andre kommentarer, og det er da godt at få det skåret ud i pap.
Jeg må give refi ret, man kan ikke stemple firmaet, før der er nogen der har afprøvet dem.

Jeg agter nu ikke at handle med dem, men det er godt at mulige kunder kan få en opfattelse af deres handelsbetingelser, det gælder desværre en del af nethandel firmaer der praler med deres billige priser. Alt har sin pris.

Til oplysning, jeg går med både livrem og seler

tadeo

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-08-06 14:39

Du kan jo altid kontakte dem, og spørge til muligheden for at få varerne pr. efterkrav.

Alternativt kan du jo selv hente varerne og afregne kontant ved afhentning på adressen.

- det giver de jo også mulighed for.

Anyway - vent til i aften, der kommer som regel flere brugere til, og måske der er nogle der har erfaring med firmaet

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-08-06 19:00

Jeg savner stadig respons fra evt. købere ved NYpris dk.

Jeg har også foreholdt firmaet min tråd på kandu,
svaret var, at jeg kunne jo afhente varen iHerlev.

Men de går på nettet med henvendelse til alle, jeg har skrevet
tilbage, at de burde koncentrere sig om Københavns området.
Det anser jeg som dybt krittisabelt, er min opfattelse forkert?

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 20:38

Ja - de sender jo også - så i realiteten dækker de hele landet.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 18-08-06 07:24

Det er rigtigt, men betalingen er via bankoverførsel,
eller afhentning i butikken, det er langt at afhente hvis man
bor i Nordjylland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-06 09:14

Jeg har svært ved at se at det skulle betyde noget om du betaler på den ene eller anden måde.

Det er jo ikke et bananfirma i sydafrika.

Din sikkerhed er det danske retssystem.

Hvis ikke vi blot stoler lidt på hinanden - hvor er vi så henne

Havde firmaet "snydt" nogen havde vi garanteret hørt om det.

Annuller spørgsmålet
Fra : tadeo

Dato : 18-08-06 10:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der dukkede ikke nogen op på tråden der havde handlet med firmaet,
og dermed kunne fortælle lidt om NYpris dk.

Men tak alligevel for alle kommentarerne, det er ikk så ringe enda,
at få vendt og drejet nethandel, som mange benytter sig af.

mvh
tadeo