/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan ikke søge på DC++ ???
Fra : NegoZatoR
Vist : 1006 gange
50 point
Dato : 16-08-06 20:45

Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan søge efter noget i DC++ ?

Lige meget hvor mange Hubs jeg er inde på , så hvis jeg søger efter noget finder den INTET .. :(

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-08-06 21:45

har du undersøgt dine indstillinger i programmet ?
du skal skrive din ip adresse og være "aktiv"
og du skal give programmet adgang igennem din firewall.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 16-08-06 21:47

Det er højst sandsynlig fordi du logger på i passiv mode. Der findes både et passiv mode og et aktiv mode. For at logge på som aktiv, hvis du bruger router/firewall, skal de porte som DC bruger være åbne de er som standard 411 - 416 . Så skal du indsætte din ip inde i settings i din dc client samt vælge om du skal være passiv eller aktiv. Vær opmærksom på at firewallen i windows XP enten skal slåes fra eller sættes op med de før nævnte porte som åbne.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej!!

Accepteret svar
Fra : Holst-Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-06 21:51

...her er lige en lille opfølger på det som måske er lidt nemmere at forstå

1. En God ting er at læse reglerne så jeg ved hvad jeg må og ikke må Prøv +regle

2. HVORDAN FÅR JEG EN FILLISTE FRA EN ANDEN USER??
UDE I HOVEDMENUEN ER DER EN BRUGERLISTE MEN ALLE BRUGERNE ,HØJREKLIK PÅ EN PERSON I LISTEN
TRYK DEREFTER PÅ GET FILELIST SÅ KOMMER DER EN LINIE I NEDERSTE DEL AF DIN SKÆRM DER KAN DU
SE HVORNÅR DIN FILLISTE ER FÆRDIG...

3. JEG FÅR INGEN FILLISTE HVAD GØR JEG ??
HVIS BRUGEREN STADIG ER PÅ HUBBEN ER DET SIKKERT FORDI DU ER LIDT FOR HURTIG ELLER DU ER PASSIV ELLER DEN DU VIL SE EN FILLISTE FRA ER PASSIV.........

4. HVAD ER PASSIV???
PASSIV ER EN PERSON DER ER BAG EN ROUTER ELLER EN FIREWALL.........

5. HVAD KAN JEG GØRE VED DET ???
HVIS DU IKKE KAN CONNEKTE ANDRE BRUGERE SKAL DU PRØVE.
SKRIV +MYIP FOR AT SE HVILKE IP DU HAR
DEREFTER SKAL DU INDSÆTTE DIN IP I DINE INDSTILLINGER /GENERELT OG ÅBNE PORT 1411-1413.
HVIS DETTE STADIGVÆK IKKE VIRKER KAN DET VÆRE AT DET ER DEN BRUGER DU VIL I KONTAKT MED DER ER 100 %PASSIV.
ELLERS KAN MAN PRØVE AT LUKKE SIN FIREWALL NED .
BRUGERE MED WINDOWS XP SKAL HUSKE PÅ AT XP HAR SIN EGEN FIREWALL,DEN KAN FJERNES PÅ DENNE MÅDE
GÅ IND I START/KONTROLPANEL / NETVÆRK OG INTERNETINDSTILLINGER / NETVÆRKSINDSTILLINGER/ HØJREKLIK PÅ DIT NETKORT OG VÆLG EGENSKABER / ADVANCERET / FJERN FLUEBENET I INTERNETTET KLIK PÅ OK OG GENSTART DIN DC++.
HVIS DETTE STADIGVÆK IKKE VIRKER SÅ KONTAKT EN OP HAN VIL HJÆLPE DIG.......

6. NU HAR JEG FÅET FILLISTE NED HVAD GØR JEG SÅ??
SÅ FINDER DU DEN FIL DU GERNE VIL DOWNLOADE HØJREKLIKKER PÅ FILEN OG TRYKKER PÅ DOWNLOAD.

7. MEN JEG DOWNLOADER INTET HVAD GØR JEG ??
HVIS DIN DOWNLOAD IKKE STARTER HVAD DEN SIKKERT IKKE GØR SKAL DU SKRIVE EN PM TIL BRUGEREN OG SPØRGE OM HAN HAR ET LEDIGT SLOT.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 16-08-06 22:36

Det Virker ikk Rigtigt ..

jeg fik den til og hente filelist .. men kan stadig ikke søge .. eller downloade noget ..

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 19-08-06 10:03

Tak for svaret Holst-Hansen.

:)