/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
1 stk du i bur???
Fra : anonymm
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 16-08-06 14:38

Hei,
stiller kanskje dumt spørsmål men håper noen svarer.
Jeg er glad i duer har ikke så mye plass lurer derfor på om hvordan det er å ha 1 stk du i et bur som skal være i stuen eller sove rommet?
Er det enkelt å holde 1?
kom gjerne med mer info,takk
kanskje har du erfaring????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 14:46

hmmm - synes det ville være synd

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-06 14:51

enig med mirikdk. En due bør have en stor voilere så den kan flyve rundt og den bør ikke være alene. så det at holde den indendørs er synd. find en anden fugl, en undulat eller noget andet i stedet. men alle fugle kræver selskab. Så skaffer du dig en undulat kræver det også at du har tid til den og snakker meget med den.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 16-08-06 15:46

men om man slipper duen ut vil den ikke komme tilbake da?jeg har ikke tenkt å ha den i bur hele dens liv.Syntes det er bra fugl,har hatt det meste av papegøyer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-08-06 17:12

Når Brevduer vender tilbage til dueslaget er det netop fordi de har en mage at komme hjem til. En evt. enlig due vil hurtigt finde sig en vild flok at være sammen med og vil ikke vende tilbage til dig. Som de andre siger: Vælg dig en anden fugl og helst to hvis du ikke har MEGET tid til at snakke med en enlig fugl.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-06 17:13

jeg sys nu stadig det er lidt synd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 17:42

synes jeg også bubble

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-08-06 17:44

Ja der er da heller ingen der siger andet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-06 17:45

så er vi enige miritdk. Jeg sys en due er bedst tjent med en stor voilere udendørs.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-06 19:17

Duer hører ikke hjemme alene i et bur i stuen.

De kræver udendørs plads, minimum i en voliere.

Og de blir ikke tamme som f.eks. papegøjer og parakitter.

Og duer lugter, det lugter lige som hønselort.

Det er en lige så dårlig ide, som hvis du vil ha ænder, gæs eller høns i stuen

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 16-08-06 19:19

Tak for svaret dova.