/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alvorlig undtagelse
Fra : jimped
Vist : 535 gange
20 point
Dato : 24-12-02 11:16

Jeg får ofte meddelelsen "der er opstået en alvorlig undtagelse 0E ved 24x:00000009. Programmet vil blive lukkket.

Jeg kører Windows 98, men har også prøvet at installere windows ME og windows 95, hvor problemet også opstår. Hvad betyder dette 24x:00000009, og hvordan kommer man uden om dette punkt.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 30 point
Dato : 24-12-02 11:28

Hej jimped

Det er svært at sige hvad der fremkalder fejlen men den fejl du får er adressen i computerens arbejdslager (RAM), hvor fejlen er opstået.

Typisk er den type fejl relateret til operativsystemet, men i dit tilfælde hvor du har prøvet flere operativsystemer vil jeg tro den er relateret til noget af dit hardware.

Det bedste råd jeg kan give dig er at opdatere alle dine drivere BIOS grafikkort mm.
Det kan også være en RAM fejl, men prøv først at se om det ikke hjælper med nye drivere/firmware.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-12-02 12:43

Hvis du har et S3 Savage4 3D Grafikkort kan det være at det ikke er den korrekte driver.

I ver 5 af MB angives videomodulet til et S3 Savage4 3D Graphics Core med 32MB. Det kan godt være at "3D Prophet 4500 64mb" kan installeres, men jeg tror ikke at det er den rigtige driver. Find en korrekt drivers til S3 Savage4 og prøv igen.

Kommentar
Fra : jimped

Dato : 24-12-02 14:35

Problemet er opstået efter formatering, hvor jeg havde nogle problemer med at finde driver til grafik/skærmkort bagefter (Trident 3D 9750). Så måske ligger problemet i forkert driver. Men jeg har godt nok også kun 64 MB installeret, så måske er problemet, at det er for lidt til at køre nogle programmer/internet?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-12-02 15:33

Hej igen

Jeg syntes da du skal opdatere dine drivere i første omgang

64 MB Ram er rigeligt til internet men nok lige i underkanten til andre programmer. Programmerne plejer dog at meddele at der er for lidt hukommelse inden de afvikles. Det kan dog sagtens give problemer med din pager/swapfil hvis der er for lidt Memmory til rådighed.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 16:36

jimped wrote:
> Jeg får ofte meddelelsen "der er opstået en alvorlig undtagelse 0E ved
> 24x:00000009. Programmet vil blive lukkket.
>
> Jeg kører Windows 98, men har også prøvet at installere windows ME og
> windows 95, hvor problemet også opstår. Hvad betyder dette
> 24x:00000009, og hvordan kommer man uden om dette punkt.

Prøv om du kan finde den her.
--
Med venlig hilsen
Pico

Fejl nr. og deres mulige betydning.

# - Indicates a standard Windows 95 driver.

! - Indicates a standard Windows 95 driver that may have been replaced by

a third-party product.

$ - Indicates a driver provided by a third-party manufacturer.

3.0 - Indicates a driver from Windows 3.0.

3.1, 3.11 - Indicates device drivers that have been superseded by drivers

in Windows 95

ID Driver

No. Name Driver Description

-----------------------------------------------------------------------

# 0001 VMM Virtual Machine Manager

# 0002 DEBUG WDEB386 Kernel Debugger

! 0003 VPICD Virtual Programmable Interrupt Controller Device

# 0004 VDMAD Virtual Direct Memory Access Device

! 0005 VTD Virtual Timer Device

# 0006 V86MMGR Virtual 8086-mode Memory Manager

# 0007 PAGESWAP Demand Paging Swap Device

# 0008 PARITY Parity-checking Device

# 0009 REBOOT System Reboot Device

! 000A VDD Virtual Display Device

# 000B VSD Virtual Sound Device

! 000C VMD Virtual Mouse Device

! 000D VKD Virtual Keyboard Device

! 000E VCD Virtual Communications Device

! 000F VPD Virtual Printer Device

3.1 0010 BLOCKDEV Block Device Driver

# 0010 IOS Input/Output Supervisor

# 0011 VMCPD Virtual Math Coprocessor Device

# 0012 EBIOS PS/2 Extended BIOS Device Driver

# 0013 BIOSXLAT BIOS Translation Device Driver

# 0014 VNETBIOS Virtual NetBIOS Device Driver

# 0015 DOSMGR MS-DOS Device Driver

# 0017 SHELL Shell Interface Device

# 0018 VMPOLL Virtual Machine Polling Detection Device

! 3.1 001A DOSNET MS-DOS Network Interface Driver - This driver is

often replaced by third-party network drivers

! 001B VFD Virtual Floppy Device

$! 001C LOADHI EMM386 Memory Manager Driver - This driver is

often replaced by third-party memory managers

# 0020 INT13 Fixed Disk Interrupt Driver

! 3.1 0021 PAGEFILE Paging File Device - This driver is often replaced

by RAM-doubling software

0022 SCSI SCSI Device

0023 MCA_POS MCA_POS Device

0024 SCSIFD SCSI FastDisk Device

0025 VPEND Pen Device

3.1 0026 APM Advanced Power Management Device

# 0026 VPOWERD Virtual Advanced Power Management Device

# 0027 VXDLDR VxD Loader device

# 0028 NDIS NDIS wrapper

# 002A VWIN32 Windows 95 Win32 Support Driver

# 002B VCOMM Windows 95 Communications Device Driver

# 002C SPOOLER Print Spooler

3.1 002D WIN32S WIN32S Driver

3.11 0031 VNB NetBEUI Driver from Windows for Workgroups

3.11 0032 SERVER NetBEUI Driver from Windows for Workgroups

# 0033 CONFIGMG Plug and Play Configuration Manager

3.1 0034 DWCFGMG Configuration Manager for Windows 3.1 and MS-DOS

# 0035 SCSIPORT I/O Subsystem Miniport Loader/Driver

# 0036 VFBACKUP Helper Driver for Backup Applications

# 0037 ENABLE Accessibility Driver

# 0038 VCOND Virtual Console Device for WIN32 Console Subsystem

# 003C ISAPNP ISA Plug and Play Enumerator

# 003D BIOS BIOS Plug and Play Enumerator

# 003E WINSOCK Windows Network Sockets

# 003F WSIPX Windows Network Sockets for IPX

# 0040 IFSMGR Installable File System Manager

# 0041 VCDFSD CD-ROM File System Driver

# 0042 MRCI32 Microsoft Real-time Compression Driver

# 0043 PCI PCI Plug and Play Enumerator

# 0045 EISA EISA Plug and Play Enumerator

# 011F VFLATD Linear Frame Buffer Video Driver

# 0442 VTDAPI Multimedia Timer Services Driver

3.0 0444 VADMAD Auto-initialize DMA

! 0445 VSBD Sound Blaster (Windows Resource Kit) [ASCII 150]

This driver is often replaced by third-party sound drivers

# 0460 UNIMODEM Universal Modem Driver

# 0480 VNETSUP Network Support Driver

# 0481 VREDIR Network Redirector

# 0483 VSHARE File Sharing Support Driver

3.11 0484 Old IFSMGR from Windows for Workgroups

# 0486 VFAT 32-bit File System Driver

# 0487 NWLINK 32-bit IPX/SPX-compatible Protocol

# 0488 VTDI TCP/IP Driver

# 0489 VIP TCP/IP Driver

# 048A VTCP TCP/IP Driver

# 048B VCACHE Cache Manager

# 048C VUDP User Datagram Protocol Driver

# 048E NWREDIR Windows 95 NetWare-compatible Redirector

# 0491 FILESEC File Security Driver

# 0492 NWSERVER Windows 95 NetWare-compatible File Server

# 049B VNBT NetBIOS Transport for TCP/IP

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 10:23

Hvis fejlen følger med ove i andre styresystemer som du siger ville jeg se
på mit ram, det kan godt være defekt.

MVH

Erling jensen
"jimped" <jimped.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dtWN9.13453$Hl6.1473111@news010.worldonline.dk...
> Jeg får ofte meddelelsen "der er opstået en alvorlig undtagelse 0E ved
> 24x:00000009. Programmet vil blive lukkket.
>
> Jeg kører Windows 98, men har også prøvet at installere windows ME og
> windows 95, hvor problemet også opstår. Hvad betyder dette 24x:00000009,
> og hvordan kommer man uden om dette punkt.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 26-12-02 13:57

Fejl som disse opstår ofte hvis du anvender programmer som vil lægge sig resident i hukommelsen (Antivirus, brænder-programmer, drivere osv.)
Prøv føst (før du går i panik) at afinstallere evt. antivirus og brænderprogrammer...
Hvis det ikke hjælper kan du prøve at sætte hardwareaccelerationen for dit grafikkort til ingen. Nu bruger jeg Win2000 så jeg kan kun sige at det er indstillingerne for skærmen (højreklik på skrivebord).

Hvis det hjælper er det nye drivere til dit grafikkort du skal på udkig efter (prøv evt. www.driverguide.com)

Held og lykke
Dysmorf

Kommentar
Fra : jimped

Dato : 27-12-02 20:25

Tak for alle svarerne. Jeg tror det må være fejl i ram'ene, så nu skal de byttes ud.

Godkendelse af svar
Fra : jimped

Dato : 27-12-02 20:27

Tak for svaret srhansen.