/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skal politiet standse en
Fra : qvinde
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 16-08-06 09:23

Hej

Hvis man har overhalet en civilpolitibil evt. for stærkt - skal han så standse en for at give en en bøde - eller kan man forvente en bøde i postkassen.

Har de ret til at ligge helt op bag i ens bil når de kører - eller er der også regler omkring dette, findes der noget omkring dette på nettet?.

Hilsen Lisa Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 09:28

Politiet må ikke foretage provokerende kørsel.................men det er hulens svært at bevise det.
En civil patrulje vogn skal standse dig, og forelægge hvad du har gjort forkert, med mindre der er
bevisførelse med fotooptagelse.
Det mener jeg uden at kunne henvise til hvor det står.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-08-06 09:30

Hvis du hastighedsmåles af en patruljevogn / civil eller manuelt med laser på stativ. Skal du bringes til stansning for identifikation af føren.
Hvisd du bliver blitzet af en fotovogn - kommer der en i de fleste tilfælde et billede med posten. Hvis deres foto er godt nok...
Hvis du i de første 3 tilfælde ikke stopes er der ikke grund til bekymring.

Til det sidste skal de overholde de samme færdselsregler mht til afstand so os andre...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-08-06 09:33

Han skal principielt ikke stoppe dig, måske har han andre opgaver.
Du får nok heller ikke en bøde i din postkasse, da de skal kunne bevise hvor hurtigt du har kørt, og speedometret i politibilen er ikke nøjagtigt nok til at udskrive bøder efter, der skal være installeret diverse udstyr.

Med hensyn til at køre helt oppe bagved en (som politiet godt kan lide) gælder der de samme regler som for alle andre bilister.
Jeg har flere gange oplevet at politiet ligger meget tæt bag ved en adskillige kilometer, jeg plejer at træde hårdt på bremsen, det plejer at få dem til at lægge lidt afstand til dig.
Måske er det provokerende over for politiet, men deres reaktionsevner er ikke bedre end andre mennekers (selv om de nogle gange tror det), men jeg gider ikke have dem til at kollidere med mig.

Kommentar
Fra : qvinde

Dato : 16-08-06 09:38

Tak for jeres hurtige svar.

Jeg overhalede denne bil som jeg tror har været en cilvilpolitibil - herefter bliver føren i bilen utrolig sur eller hvad ved jeg.

Han ligger herefter hele vejen op i "røven" på mig, indtil jeg drejer af, og han kigger efter min bil, ligesom om at han ville registrer min nummerplade.

Men måske er det bare en der har tænkt "dumme kælling"

Hilsen Lisa Hansen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-06 09:51

Jeg tror nu nærmere det er en der har tænkt de mindre pæne ting.

Forøvrigt har vi flere bekendte i vores omgangskreds der er betjente, når de har fri, har de fri, dvs de blander sig kun, hvis det er meget nødvendigt. De stopper heller ikke motorbøllerne her i kvarteret, så kunne de jo blive så upopulære at de måtte flytte, men er det alt for meget af det gode, for de en kollega til at komme

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 16-08-06 09:54

Du har nok være ude for en "Carl-Brian" da har købt en "politi ligende bil". Der er nogen der godt kan lide at lege politi i trafiken. De har ofte en meget underlig trafikal adfærd.

Så behøver du da slet ikke bekymre dig...

Hvis de Civile betjente bliver "sure" skal de nok stoppe een.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : qvinde

Dato : 16-08-06 10:43

Tak for svaret Benjamin.Hansen.