/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
zonealarm problemer
Fra : jeanette18
Vist : 905 gange
50 point
Dato : 15-08-06 23:51

Desværre kan jeg ikke få lov til at geninstallerede min zonealarm pro m/licens. Kan se fra andre foras at der tilsyneladende har været generelle problemer med dette. zpy.dll filen manglede.
Lettest ville være at droppe den, men jeg valgte den udelukkende fordi den blokerer ret så effektiv for reklamer m.v.
Jeg benytter ikke Sp2 med indbygget firewall og popupBlokker og skal heller ikke have SP2 på mine maskiner.

Hvad er jeres forslag? Skal jeg droppe min licens for det sidste år (har licens for 2 år af gangen) ?
Hvilket program har en evt. effektiv "reklamestopper"

Nortons firewall har jeg brugt tidligere med succes men blev udskiftet i forbindelse med at jeg gik over til kaspersky virus programmet og dermed droppede alt fra symantec.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 15-08-06 23:58

Skift firewall

prøv denne;
http://www.personalfirewall.comodo.com

Jeg har skiftet fra zonealarm til denne og synes bedre om den...

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-08-06 00:06

Har kørt med Zonealarm gratis version igennem længere tid og prøvede så PRO versionen - s var der problemer...

Mit råd er brug den gratis version, den virker ganske udemærket...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-06 00:09

Smider du ikke lige links til alle de andre fora du har lagt spørgsmålet i, så vi ikke spilder vores http://www.eksperten.dk/spm/726431

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 00:11

jeanette - hvis du mangler nogen at sludre med så lav en smaltalk tråd

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-08-06 00:22

Heysa sti_s: Jo da gør jeg gerne:)
Kom her: http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=86966

miritdk> smaltalk har jeg slet ikke tid til, det gør jeg jo til daglig med mine venner, men ønsker da gerne et brugbar tip fra dig hvis du har et sådant liggende :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 00:30

du kunne jo rense din reg.base helt og forsøge at installere som du fik rådet på eksperten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 00:31

btw- du tror da ikke stadig på at sp2 er farlig vel ???? Det vil gavne dig at installere den .

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-08-06 00:38

Har nu renset ALT på pc`eren (også med regsupreme pro) men intet hjælper her desværre.
Jo SP2 har voldt problemer HVER gang jeg har prøvet at lægge den ind, både i forhold til windows og i forhold til programmerne på pc`eren.
Jeg har temmelige mange sikkerhedsprogrammer samt er i forvejen beskyttet af en zyxel router via netværket, så jeg mener ikke jeg har brug for SP2, og man skal jo ikke nødvendigvis installere såfremt pc`eren fungerer optimalt i forvejen.

Mit problem her er kun spørgsmålet om at undgå reklamer. Måske kunne denne her være løsningen?
http://www.kanal9.dk/artikler/87/1/Surf-uden-reklamer/Side1.html

Jeg prøver det af i morgen, bliver nød til at smutte i seng nu.

Foreløbig tak:)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 00:41

drøm interessant

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 00:52

psssst - sig det ikke - men du kan få klistermærker på post huset du kan sætte på postkassen - så får du ikke reklamer ( shhhh)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-06 00:58

Brug dette program til Hostsfilen http://hostsman.abelhadigital.com/

Download MVPS hostsfile (og kun den) inde fra programmet under updates. Deaktiver DNS service i programmet. Aktiver den indbyggede http server. Væk er de fleste reklamer. Selv Kandu´s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-09-06 02:31

Tilbagemelding ?

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 24-09-06 09:02

Tak for svaret stl_s. Har du prøvet stl_s tip af i en periode og med svingende resultat. SuperAdblockeren ser ud til at kunne løse problemet. I får tak for tippene og god søndag:)