/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl i windows live messenger
Fra : risvej07
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 15-08-06 21:55

jeg har installeret windows live messenger. men den opsætter en fejl der hedder:

(microsoft visual++runtime library) står i det blå i vinduet
microsoft visual function call
runtime error R6025
har prøvet at afinstalleret og geninstalleret det igen men fejlen kommer igen
det køre ok på en af mine andre pc èr??????

vh poul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-06 22:03

Se her - det går på samme fejl

http://www.kandu.dk/spg92309.aspx

I følge MS er det en programeringsfejl.

Den forsøger at finde noget der ikke findes.

Blokerer din firewall måske ?

Har du skiftet version af msn men "glemt" at slette alt det gamle ?

Læs videre her

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;125749

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 15-08-06 22:45

Det giver bare ingen mening, skal jeg bare sige nå, eller hvad kan jeg gøre??????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-06 23:05

Du har et eller andet der blokerer - sandsynligvis din firewall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-06 23:39

HAR du afinstalleret hvad du havde før helt og holdent og renset reg.basen ???

Ellers prøv at smide alt du har tilbage fra messengeren -- hent den her regcleaner http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279 og delete alt hvad der er under safe to delete - gå i atart -kør - skriv regedit og find programmet eller programmerne under HKEY_LOCAL_MACHINE - under software - højre klik og slet - genstart - prøv så at downloade igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-06 23:45

ps til ovennævnte - kig lige under programmer i stifinder - det KAN ligge noget der også skal slettes

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-06 07:00

Halløjsa!
Lige netop denne fejl kan skyld at der ligger nogle af windows's standard .dll filer (programudvidelser) som er korrupte (defekte), dette kan skyldes mange ting, da forskellige programmer tilføjer/retter i disse. Det har specielt noget at gøre med programmer der er skrevet i C++, men hvad kuren er ved jeg ikke præcis. jeg vil gætte på at en repair af windowsfilerne, vil kunne klare problemet. Filerne kan også være smadret/ændret af virus.
Jeg har selv installeret Live messenger oven i Messenger 7.0 (ved en fejl, tanketorsk), det kører alligevel. Det eneste problem er at Messenger kun arbejder sammen med en hotmail-konto til mail, og jeg bruger Outlook, men det har intet med den nævnte fejl at gøre.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 16-08-06 11:50

Evt. Uorginal Version af Windows ? ..

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 31-10-06 20:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål