/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Internetauktioner
Fra : metalfaust
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 15-08-06 15:47

Hvis man har en masse forskelige ting som f.eks. mobiler, mp3-afspillere osv., hvor er så det bedste danske site for salg? QXL? Andet? Er der omkostninger forbundet med salg via f.eks. QXL?

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-06 16:20

På Qxl.dk betale du et gebyr for at oprette en auktion, og du betaler også x antal % af salgsprisen.
Oprettelsesgebyr

For hver ny auktions-oprettelse uanset antal varer i auktionen - bestemmes oprettelsesgebyret af din startpris eller evtuelle mindstepris. Beregner udfra højeste beløb.

Startpris – Gebyr (kr)
0,00 - 10,00 kr – 0,50
10,01 - 100,00 kr – 2,00
100,01 - 200,00 kr – 3,00
200,01 - 750,00 kr – 6,00
750,01 - derover kr – 12,00

Succesgebyr
Vindende bud Succesgebyr

Succesgebyret beregnes udfra størrelsen på det vindende bud på en auktion
0 - 300,00 kr 6 %
300,01 - 3.000,00 kr 4 %
3.000,01 - derover kr 2 %

Mit forslag er at prøv at sælg det på www.dba.dk først, det er 100% gratis.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-08-06 17:24

Så er der jo også danauktion www.danauktion.dk
Her betaler du et gebyr pr. måned.
Tror dog at QXL er mest besøgt.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-08-06 22:18

dbl, ved du om man skal indsætte penge på forhånd ved qxl?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-08-06 06:19

ja , de skal betale lidt til at starte op på , bliver beløbet større efter salget , har du 14 dage til at få det klaret

kan ikke huske hvor meget der skal ind som start , jeg satte 100 kr ind , men så er der også til at starte flere aktioner
men gå ind under priser og regler på www.qxl.dk der står det hele på dansk

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 16-08-06 16:50

Hvorfor ikke prøve den blå avis eller papkassen? Der koster det ikke noget at oprette varen så vidt jeg ved.

Derudover ved jeg at der indenfor få måneder starter en helt ny portal, ligesom qxl, hvor det er gratis at lægge tingene til salg. Først hvis du sælger din vare betaler du et succes gebyr ligesom på qxl.

Held og lykke med salget af dine ting

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 16-08-06 16:56

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 16-08-06 17:02

Til dit spørgsmål om man skal indbetale noget til qxl.dk inden man sætter noget til salg, så [bredker] vist svaret på det.
Min qxl.dk konto er så gammel at jeg ikke kan huske om jeg indbetalte noget før jeg solgte noget.
Noget du også skal vide, så fra du opretter din som sælger på qxl.dk til du kan sælge, går der lige et par dage. Da du får et brev med posten (den rigtige postmand), men en kode i. Det er deres måde at sikker sig at du opgiver en rigtig adresse.

Men inde du opretter dig på qxl.dk og betaler, så prøv da dem der er gratis at benytte. Såsom www.dba.dk m.m.

Mvh.
d.Buus