/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering
Fra : vagnba
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 15-08-06 12:38

hej havde btidligere på året et spørgsmål, hvor jeg skrev at min pc er var blevet formateret ved en fejl, og jeg havde mistet alt hvad der lå på den. har imidlertid ikke fået løst problemet. så var der en der skrev at jeg bare skulle formatere den igen, men det har jeg altså ikke turdet, for så mister jeg vel bare alt hvad der nu er på den. vil bare høre om der er kommet nye til som har andre gode råd??????

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-08-06 12:46

Der findes programmer der kan redde en formatteret harddisk selv om den er formatteret. Men kun hvis der ikke er skrevet oveni..

I det tilfælde kan du få reddet det som der ikke er skrevet ovenpå...
Henrik

Kommentar
Fra : janing

Dato : 15-08-06 13:02

Hej vagnba

Programmet jeg bruger til at finde og hente alle de slettede filer tilbage på min harddisk hedder " PC Inspector File Recovery " og er et fantastisk godt program når uheldet er sket.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 13:21

PC Inspektor
www.convar.de
Eller direkte her: http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm
rul lidt ned og hent den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-06 13:24

Hvad er det du vil have råd om ?

Hvad er det for et problem du ikke har fået løst endnu ?

At du formaterede din maskine for længe siden kan vi jo ikke gøre meget ved nu...... De filer ER væk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 13:29

Man kan være heldig, at der er nogle få filer tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-06 13:41

- Ja men de kan næppe bruges til noget medmindre det bare er tekstfiler.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 13:53

Du kan også lige prøve denne: (jeg kender den ikke)
http://www.snapfiles.com/reviews/Restoration/restoration.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-06 13:55

Hvis du har brugt den samme harddisk, til andre ting, svinder pladsen hvor der er hele filer.
Har du derimod sat computeren/harddisken til side siden formateringen, og nu er klar til at få tingene frem, så er der godt håb om at få meget tilbage.
Det foregår, ved at du installerer et recovery-program på en computer (Gerne med god harddisk-plads), så sætter du den formaterede harddisk ind i recoverycomputerens kabinet.
Så sættes recoveryprogrammet i gang med at finde hele filer på den formaterede harddisk, og overføre dem til en mappe på recoverycomputerens egen harddisk. Det kan let tage en hel dag.
Du skal ikke regne med at spil og windows styresystem kan genskabes, men mange billeder musik og film, kan reddes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 16-08-06 14:30

ok. jeg er i gang med at køre pcinspector, og det ser da ud til at den finder nogl filer, så må jeg bare håbe at de ikke er ødelagte.. vender tilbage senere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-08-06 14:40

OK, eller findes der mange andre recoveryprogrammer der også kan klare opgaven.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 16-08-06 16:47

hej er i gang med at køre filinspector, men det tager tid. den har fundet på 10% ca 200 filer, men så er det jo spændende og se om de er ødelagte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 16:59

Nu kan du jo ikke bruge ENKELTfiler til ret meget - medmindre det er dokumenter eller billeder men OK - det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 17-08-06 13:06

nej det ved jeg godt, men nu har programmet kørt et døgn. og der mangler stadig ca 30 %. lyder lidt vildt, men er vel nødt til at lade det køre helt færdigt, selv om det ser ud til at den ikke finder flere filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 13:12

Du SKAL lade den køre færdig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-06 13:15

Det sværeste for PCInspector er at led der hvor der er lagt andre filer ind over. (men den kan hvis man er lidt heldig).
Årsagen til at de billerder kan findes er at en formatering ikke går ind og sletter harddisken men kun laver nogle nye partitionstabeller, så det er egentlig kun adgangen til filerne som ændres.
Lægges der meget oveni så forsvinder den enkelte fil efterhånden.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 18-08-06 17:59

hej igen. nu har den kørt programmet, men hvordan finder JEG så det inspector har fundet..
hav tålmodighed med mig...........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-06 19:21

start > søg > filer eller mapper> skriv convar og søg
så finder du ud af hvor convar har lagt billederne.

Annuller spørgsmålet
Fra : vagnba

Dato : 28-01-07 17:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål