/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung SGH-i300 - 118=112
Fra : ampere
Vist : 562 gange
259 point
Dato : 15-08-06 11:22

Jeg har købt en Samsung SGH i300 og har desværre det problem at når jeg ringer til nummeroplysningen (118) ringer det automatisk op til Alarmcentralen (112). Det sker hver gang og det er ikke fordi 112 er kodet ind på telefonen som hurtigkald.

Er der nogle der kender til problemet og kan sige hvordan jeg kan løse det. Er gennem forhandler ved at få kontakt til Samsung, men problemet er endnu ikke løst - derfor ikke reference hertil.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 15:54

Du må kunne se på skærmen om der står det du taster ( 118 ).

Hvis du taster 8 og der står 2 er der jo fejl i dit tastatur.

Kan også være du har en funktion der selv færdiggør et nummer blot du taster de første cifre.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 16-08-06 17:56

Nummeret står korrekt på skærmen både før og efter opkaldet - telefonen tager ikke fejl af 2 og 8 ved andre telefonnumre end nummeroplysningens 118. Har aldrig haft problemet med andre telefoner end vores to samsung, så jeg er et stort ?-tegn

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-06 13:01

Hvad sker der så hvis du ringer 112?

Har du prøvet at resette tlf. til fabriksindstillinger?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-08-06 16:00

Hej Tedd

Hvis jeg ringer 112 bliver ringet til Alarmcentralen, ligesom med 118. Telefonen er helt ny så den bør stå med fabriksindstillingerne - det er endvidere to identiske telefoner det drejer sig om, så jeg tror at det er en fejl fra producenten...ved du hvordan man resetter telefonerne?

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-06 14:56

Tror osse det er en fejl. Har ikke den samme samsung men i min skal man ind under Telefon og nulstil indstillinger! Men du fjerner vist alle indstillinger du så har foretaget!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 15:20

Det er ikke noget problem at nulstille den - spørgsmålet er om det er en god ide.

I bunden af telefonen sidder et lille hul (til en nål eller kuglepen/blyant) - det skal blot aktiveres....

Men det står da i brugsforvirringen...