/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vask af imiteret ruskind
Fra : mariasch
Vist : 6890 gange
75 point
Dato : 15-08-06 10:55

Jeg har set i Bilka at de har sådan nogle flotte sofa betræk i imiteret ruskind.

Nu er mit spørgsmål bare om de kan vaskes og /eller tørres af ?

Jeg har hele 2 hunde, som ligger jævnligt i sofaerne og det kan ikke undgåes der kommer lidt mudder på

Ville dette kunne vaskes af med en våd klud og kan man putte sådannoget stof i vaskemaskinen ???

Link til bilkas reklame: http://minreklame.dk/article.php?sid=3933

På forhånd tak
Maria

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 85 point
Dato : 15-08-06 11:20

de fleste imiterede ruskinds metervarer BURDE kunne
vaskes ved 40 grader - vel at mærke hvis de er forudbehandlet med vand- og smudsafvisende middel - bør også være behandlet med antistatisk middel - det kan de vel oplyse dig hvis du ringer og refererer til varen - det står på varedeklarationen

Jeg har haft noget der gik til ved vask - og noget der holdt helt fint -

ellers kig lige her under imiteret ruskind hvor den rigtige vare er (DuPont Teflon.)

http://stof2k.maltum.dk/stof2000_php/index.php?menu=ebutik&submenu=sub_butik&varegruppecluster=1040

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-06 11:23

forresten kan imiteret ruskind som regel både aftørres og vaskes ved 30 grader - så det er nok ikke noget problem - på billedet falder stoffet så let at jeg tror det er det tynde der netop bare kan vaskes

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 15-08-06 14:04

Du kan jo enten køre eller ringe til Bilka.

Der må jo være en varedeklaration på betrækket, som enten kan be/afkræfte om det kan vaskes.

Godkendelse af svar
Fra : mariasch

Dato : 15-08-06 14:08

Tak for svaret miritdk. Kontaktede Bilka og de beskræftede at det kunne vaskes...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-06 17:40

godt - held og lykke med det nye look