/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
hjælp til nyt netværk i huset
Fra : karstenhou
Vist : 5270 gange
300 point
Dato : 14-08-06 20:55

Hjælp er der nogen der kender nogle beskrivelser af flg.... eller muligvis selv kan komme med et forslag.

Jeg har nu et et antennestik ind via Køge kabel tv. På dette sidder et webspeed gør det selv stik TRATEC cfs - 02/65 - det deler det dobelte antennestik i 3 så der kan tilsluttes et modem.....
Det fungerer godt nok.
Nu kunne vi godt tænke os noget mere internet og fjersyn i huset.
Stikket sidder rigtig dårligt - så jeg kunne tænke mig at lave en cental i kælderen hvor antenneledningen går ind.

Så jeg er interesseret i at vide i hvilken rækkefølge de forskellige dele skal side lige efter der hvor jeg kapper ledningen.

Kan jeg feks først lave et alm. antennestik - hvor TRATEC sidder ( - og kan jeg lave det ordentligt selv?) eller kan jeg springe det filter over og sætte en antenneforstærker med returvej direkte på ledningen. - og derefter køre tv - radio og modem ud den vej????

Jeg mangler en vejledning for dummies - mig selv

Hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 14-08-06 20:57

Jeg har fået at vide at jeg skal bruge en 5/65 returvejs forstærker - hvilken er mon den bedste.

Karsten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-08-06 21:18

Jeg følger lige spændt med

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-08-06 21:21

Hvorfor laver du ikke en trådløs forbindelse?

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 14-08-06 21:33

Jeg har også trådløst - men drengene spiller computerspil - så der skal ledninger ud til de 3 stationære - desuden er der jo tv delen....

Karsten

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 310 point
Dato : 14-08-06 21:36

Den stikdåse hvor du har TV og internet i, skal du helst ikke pille for meget ved. Den indholder nogle filtre, som skal splitte de forskellige signaler ud på de tre tilslutninger. Jeg tror heller ikke du bliver populær hos din udbyder, hvis du gør det.
Det du skal bruge er fx. en router med access-point, så du kan modtage din internet forbindelse i hele hytten. Du må så leve med lidt kabler til diverse TV'er du skal have placeret rundt omkring.

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 15-08-06 09:18

Jeg kunne jo flytte hele dåsen - med hele molivitten ned i kælderen? - og starte der som udgangspnukt...
Karsten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-06 17:56

Det er jo en mulighed, men hvad siger din udbyder til at du flytter deres installation?
Hvis du har tildens til at få vand i kælderen, med de regnbyer som vi har været plaget af i den sidste tid, så ville jeg nok vælge at montere den højt i kælderen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-06 21:00

Hej Karsten!
Hvordan går det med dit netværk???

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 15-09-06 09:06

Hej . Jeg har foreløbigt opgivet at få alt gearet puttet i kælderen. Jeg har problemer med at routeren en gang i mellem står af når der er for meget i gang. Hvis det stod i kælderen kunne jeg ikke holde øje med dispayet - så det bliver forekøbigt på skrivebordet. Sene kan jeg muligvis gå videre
Hilsen Karsten

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 15-09-06 09:07

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : vv36

Dato : 24-09-06 06:49

Der hvor din antenne kommer ind skal du monterer et skillefilter (comega DVU 4 eller Tratec-TRIS 260E) så datasignalet bliver skilt fra du kan hente er vejledning på dette linhttp://www.eriksminde.dk antenneforening og så teknik.