/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvor ændres skærmopløsningen?
Fra : martin.borre
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 14-08-06 16:40

Jeg blev af mit grafikkort/software foreslået at lave en tast til en Zoom-ind-funktion. Det gjorde jeg så, men da jeg aktiverede den blev skærmen sort pånær en meddelelse om at computeren ikke kan håndtere opløsningen og den skal ændres tilbage til 1024x768 ved 60 Hz. Men hvoran gør jeg det når jeg ikke kan se noget på skærmen?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-08-06 16:51

Du kan jo starte op i fejlsikret tilstand og så ændre din skærmindstillinger.

Du kommer i fejlsikret tilstand ved trykke F8 under computerns opstart og her vælge fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 19:21

Du højreklikker da bare på skrivebordet, vælger "Egenskaber", "indstillinger" og så får du mulighed for at ændre skærmopløsningen.

Men du skal jo nok starte i fejlsikret tilstand først...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-06 20:08

Og kan du ikke styre din skærm i fejlsikret tilstand - så kan du (stadig i fejlsikret tilstand) bringe comp tilbage til før du ændrede det hele.
start > hjælp og support > systemgendannelse > næste > se på kalenderen og find et gendannelsespunkt (marker og du vil se hvad der er lavet på det tidspunkt)
Når du har valgt så næste og følg anvisningen

På samme måde kan du fortryde gendannelsen.

Filer og dokumenter forbliver intakte.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-08-06 20:32

Ved at starte i fejlsikret tilstand med F8 starter pcen med en opløsning på 640x480 60HX og det kan alle skærme klare. Så er det så du på normal vis kan sætte din skærm tilbage til 1024x768 og så de HZ du plejer. Genstarte pcen og se hvad der sker