/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rensning af gulvtæppe
Fra : JRC
Vist : 1243 gange
100 point
Dato : 14-08-06 16:32

Hejsa

Har en hund som her i går fik noget som hun ikke skulle af haft.
Nu har hun lavet stort på gulvtæppet og det kan ikke bare komme af.

Nogle der har et godt råd til hvordan man kan fjerne det?
Helst så nemt som muligt.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 16:39

Tæppeshampoo, købes i tæppeforretninger.

Eller universalrens, købes i campingforretninger, er dyrt i indkøb, men kan fortyndes.

En løsning kan også være, at hælde danskvand på (så pletten ligesom bobler op) og så komme kartoffelmel på.

God bedring med vovsen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 14-08-06 17:55

Som en sidste løsning kan du leje en tæpperensmaskine Kr. 75,- for et døgn.
Har prøvet det , den er effektiv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 18:20

Jeg tror det er det samme tæppeshampoo der er i maskinerne, som det shampoo man selv kan købe løst

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 18:33

Jeg ville skynde mig at tage det grove med køkkenrulle, og derefter en mikroklud og evt biotex, men først vil jeg se hvor langt jeg kan komme med vand. Tag 2 spande rent vand og skyl i den ene, og skyl en ekstra gang i den anden tryk det meste vand afog gnub. det burde kunne gøres på 5- 15 min.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 14-08-06 19:52

Jeg mener at Valish er kommet med en spray, som er til pletter - man sprøjter det på, arbejder det ned i tæppet med en svamp, og derefter støvsuger man pletten, og den er væk.

Har prøvet det på nogle pletter og det virker.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-08-06 12:09

Jo men mange gange når man pletrenser bliver der forskel på det man har renset og det gamle.
Derfor er det mange gange en fordel at rense det hele.

Kommentar
Fra : monnamonna01

Dato : 22-08-06 22:09

jeg har selv prøvet med hundepletter Biosols luft renser er bare uovertruffen

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 23-08-06 13:30

HEj alle sammen tak for hjælpen og alle de gode råd men jeg gjorde den simple ting som at spule det idennem med vand og så gik pletten væk og den har så hængt til tørre lige siden og er tør nu der kun det problem at den lygter nogle der ved noget om det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-06 13:55

JRC.... kan du ikke spray'e med noget deo?? ikke for voldsomt og på god afstand, så du ikke får en ny plet

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 23-08-06 16:42

jo kunne man nok godt