/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
allergi-chlorella ?
Fra : solling
Vist : 5365 gange
100 point
Dato : 14-08-06 14:54

Hej Hej
Jeg tror desværre at min hund har fået allergi og skal op til dyrlægen og have den endelige dom i morgen, men er desværre næsten helt sikker, da han har haft stafylokokinfektion 2 gange, slikker og klør sig i lysken, armhulerne og mellem poterne hele tiden. Han er også begyndt at bliv rød de omtalte steder.
Jeg har skiftet hans foder til olivers, da det skulle være bedre til allergihunde og nu har jeg så hørt om produktet "bio sol Chlorella" fra nogle af min mors venner, der også har haft en allergisk hund og produktet havde virket godt på deres.
Jeg vil gerne høre om andre her inde har erfaring med dette produkt?

Så har jeg lige et andet spørgsmål: jeg har læst lidt om produktet på nettet... det kaldes også den grønne perle og har fundet ud af at det også virker godt som udrensningskur for mennesker. Jeg gik derfor op i vores lokale matas og fandt produktet. Den til mennesker hedder som sagt "chlorella - den grønne perle" og koster 299 kr og det til hunde hedder "bio sol Chlorella" og koster 104 kr.
Jeg kiggede på indholdet i dem begge og der stod: "indeholder 200 mg. 100% ren chlorella pyrenoidosa. Indholder ingen tilsætningsstoffer!"
På den til hunde stod der så endvidere at det ikke var beregnet til menneskeføde, men hvis de indeholder nøjagtig det samme og der ikke er nogen tilsætningsstoffer, kan jeg da ikke forstå at man ikke bare kan købe det til hunde og så spare de 199 kr ?
Nogen der kan hjælpe mig her ???

På forhånd tak for hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 15:11

For mig lyder det som det rene fup og fidus, med at du ikke kan købe det der står er beregnet til hunde, er der ikke noget om, at det er på samme måde med glucosamin?? det kan købes i Matas i kapselform, til en mindre formue, og som granulat i foderstofforretninger til en brøkdel. Jeg ville da spørge i Matas om de vil være så venlige at forklarer forskellen.

God bedring med hunden

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-08-06 15:19

Ja det mener jeg jo også. damen i matas kunne heller ikke forklare mig forskellen, men frarådede mig at spise det til hunde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 15:30

Få tlf. nummeret til producenten og be' om en fornuftig forklaring

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 15:58

Selv om pillerne ikke indeholder tilsætningsstoffer, så kan de godt indeholde neutrale "hjælpestoffer".
For en pille vejer jo mere end de 200mg. Og de hjælpestoffer, der er godkendt til dyremedicin er ikke nødvendigvis de samme som dem, der er godkendt til mennesker.

Det KAN være derfor. Det kan da også bare være et spørgsmål om, hvilken pris man kan sælge et produkt til.

Men du står jo alligevel og skal bruge det billigste produkt, hvorfor bekymrer det dig så?? --Jeg går ud fra, at der var lige mange piller i dåserne?

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-08-06 16:29

nej jeg skulle jo nemlig bruge både piller til hunden og til mig selv ....derfor spørgsmålet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 16:37

Da vores søn havde mælkeallergi, fandt vi ud af, at i de fleste tilfælde af bindemiddel i piller, var der tale om mælk, så derfor sprøg producenten om forskellen, er det bare mængden af f.eks mælk er det jo ikke noget problem.

I alle former for deklaration på medicin er der en linie som ikke bliver oplyst, for at undgå efterligninger.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-08-06 16:39

er der i øvrigt nogen der ved hvad sådan en priktest løber op i hos dyrlægen..... bare sådan cirka

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 18:31

Øv, nej. Det ved jeg ikke... Min tidligere hund, Ramses, fik foretaget sådan en test, men jeg så aldrig regningen, for dengang var det sådan, at dyrlægen sendte regningen til forsikringen. Og så betalte jeg bare selvrisikoen hver anden måned. Der var jo både tale om priktest og desensibilisering. Begge dele var "skræddersyet" til Ramses. Så det har nok været rimeligt dyrt.

Nå, men du må høre om prisen i morgen. Et gæt fra kandubrugere med andre dyrlæger kan du alligevel ikke bruge til noget.

Hvis det ikke er hele tiden din hund har problemer, så kan medicin være løsningen. Men medicinen har bivirkninger og duer ikke til langtidsbehandling...
Jeg krydser fingre for dig, og vovsen...

Kommentar
Fra : chlorella

Dato : 11-10-06 14:03

Hej,

faldt tilfældigt over jeres spørgsmål og kommentarer, og vil gerne svare:

Jo - umiddelbart kan mennesker godt spise det billigere produkt Bio Sol Chlorella frem for Chlorella Den Grønne Perle , men der er en forklaring.
Alle Chlorellacellerne er omgivet af en beskyttende celleskal, som skal åbnes, for at kroppen kan få gavn af dets indhold af vitaminer -mineraler og aminosyre (proteiner ), og til denn åbning benytter man sig af 2 forskellige metoder alt efter om det er menneskets optagelse eller dyrs optagelse chlorella'en skal bruges til.
Den oprindelig metode, hvor man knuser cellevæggen og derefter tørrer produktet, det er en nem og billig måde og giver et hurtigt optageligt produkt, som er velegnet til dyr, da de har en kort fordøjelighedstid. Man har siden udviklet en mere skånsom metode, der åbner cellevæggen så den ligner en rosin, og derved beskytter de vigtige og flygtige vitaminer-mineraler og aminosyre så mennesker, der har en længere fordøjlighedstid end dyr, får den fulde glæde af produktet. Produktet til dyr Bio Sol Chlorella er enten algen Chlorella pyrenoidosa eller vulgaris og er i 200 mg tabletter . Til mennesker hedder produktet Chlorella Den Grønne Perle og her benyttes kun algen Pyrenoidosa og er i 250 mg store tabletter og hver tablet er mærket med et T så man kan kende forskel.
Både BioSol og Chlorella Den Grønne Perle er 100 % rene produkter, ingen tablethjælpemidler eller fyldstoffer!
Bio Sol Chlorella med 200mg tabletter sælges mest i størrelsen 300 tabletter altså 60 g Pris 109 Kr
Chlorella Den Grønne Perle med 250 mg T mærkede tabletter sælges i dåser med 360 tabletter altså 90 g Pris 229 Kr. eller i økonomipakning med 640
Citat
stk 250 mg T mærkede tabletter altså 160 g Pris 376 Kr.
Samlign altid grammængden med prisen.

Håber ovenstående besvarede jeres spørgsmål og tvivl!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-10-06 14:17

Hej, Line... Hvordan er det gået med Viggo?