/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvad Gør man???????
Fra : l200
Vist : 1528 gange
200 point
Dato : 14-08-06 10:31

Hej på Min søsters vejne skriver jeg.. Ja hende og min svoger købte et hus for 5-6 år siden et 1 plans villa opført 1975 på 135 kvm. Det er bygget på støbt sokkel med krybe kælder, de fik tegnet en ejerskifte forsikring og Husforsikring hvor de var godt dækket.. Først på årsskiftet i år finder de ud af de kan spare penge ved at skifte til et andet selvskab..(alm-Brand...
En dag da min søsterrykker sofa,en ud fra væggen for at støvsuge opdager hun noget mærkeligt sidde på væggen.. lange hår (svamp....hmmm. Kontaktede forsikrings selskabet og fortalte, dagen efterkom en taktsator med en fugt- måler... Det viste sig den hylede i hele huset da han kiggede i krybekælderen var den osse gal der.. Alle væggene stort set er nu begyndt at vise tegn på råd-svamp-fugt.. Han kørte igen 2dage efter havde forsikringen opsagt dem mod råd svamp..hehe
Henviste til forsikrings betingelserne.. De kalder det opstigning af grundvand.. Og så dækker de ikke.. ellers var de forsikret mod( råd- svamp... Hvad gør man?????????????????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 10:55

Jeg ville få fat i en advokat så hurtigt som muligt.

Der er også denne mulighed http://www.ankeforsikring.dk/

eller måske endnu bedre, her http://www.friproces.dk/ngr/ det er gratis, og man får som regel hurtigt svar

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 12:01

Du skriver din søster købte huset for 5-6 år siden. Det må du undersøge først. Mange ejerskifte forsikringer er kun gældende i 5 år.
Hvilken forsikring er opsagt??? Ejerskifte eller husforsikring??

Prøv at komme med lidt flere oplysninger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 12:21

Hvis det er byggesjusk, hæfter bygherren i - tror jeg nok - 30 år, men skriv til friproces, der får din søster al den hjælp som hun har brug for

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-08-06 15:29

Hvis det står i betingelserne for forsikringen den ikke dækker ved opstigende grundvand.
SÅ DÆKKER DEN IKKE; FÆRDIG SLUT, ikke mere at diskutere.
Der var jo ikke svamp ved køb og gennemgang for at få en tilstandsrapport, så denne forsikring dækker heller ikke.
Du kan ikke klage til hverken ankenævn eller en dyr advokat over en manglende dækning når det står i policen at forsikringen ikke dækker.

Med venlig hilsne
hawaii7