/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Koblingsdåse til radiator
Fra : jacoblauvring
Vist : 3846 gange
100 point
Dato : 14-08-06 10:14

Hej
Vi skal have lagt rør ind i væggen til varme og så lave udtag til de enkelte radiatorer.
Ligesom man kan lægge vand ind i væggen til fx bruseniche, hvor der findes nogle koblingsdåser, skal vi bruge nogle koblingsdåser til varme.
Jeg har kun kunnet finde nogle koblingsdåser til vand, til en bruser og kun til gipsvægge som fx her.
http://www.billigvvs.dk/Rør%20&%20Fittings/1ffc1569b001ec159d6cd427326bfc35.html
Er der nogen der kan finde et eksempel på tilsvarende koblingsdåser til varme og som fx kan indstøbes.
(vi skal have 18mm pex rør inde i væggen og så skal der være udtag til ½" radiatorrør).
Mvh
Jacoblauvring

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-06 12:19

Naturligvis dan du købe koblingsdåser til indmuring beregnet for radiatorvand. Det har nemlig
ingen betydning da koblingsdåserne er ens. Jeg har selv brugt det til en håndklæde-tørrer. ½"
Men det kommer jo lidt an på om det er en alm. radiator med frem i toppen og retur i bunden
eller om det er med dobbeltrør i midten.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 14-08-06 12:34

Det er den samme kobling med forskellige membraner. Her er en der er delbar.
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirsbo/dan/Presentation/Website/Produkter/Tappvatten/uponorsdelbarekoblingsdxse

Accepteret svar
Fra : Mokof

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-06 12:47
Godkendelse af svar
Fra : jacoblauvring

Dato : 19-08-06 11:14

Tak for svarene begge to, jeg har nu købt dem ved vvsweb, som du gav et link på.
Mvh
Jacob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 14:17

En god ting er måske at montere radiatorerne mens du støber dåserne fast, i grus og cement.
Husk evt. afstand til fliser.