/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
bærbare kan ikke gå på netværk
Fra : risvej07
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 13-08-06 20:41

jeg har 2 bærbare og 2 alm. de har altid være på netværk. nu har jeg sat mac-adresser på routeren. de alle har adgang til internettet igennem routeren og så har jeg fået "panda" på.
men nu vil den ene bærbare ikke på netværket ??? de går alle fint på internettet. den kan printe selv om printeren sidder i en alm pc og ikke i routeren???
vh
poul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-06 20:56

Det var jo det panda spurgte om......................
Er den i samme arbejdsgruppe som de andre

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 13-08-06 21:12

Har du en firewall indstaleret på din bærbare ?? er dit problem at du ikke kan se de ander computere med din barebare, eller kan du ikke se din bærbare med de andre computere ?
prøv at skrive i kør i din start menu \\computernavn
Computernavn er der hvor du skal skrive det navn på den computer du vil tilgå, er det muligt at gå den vej og se den computer du vil ind på ?
hvis du for en ip adresse til alle 4 PC'er fra din router er alle dine PCer også på netværket, hvis du af sikkerheds grunde indskriver dine mac adresser i din router så ikke andre kan benytte dit netværk, så er det ikke grunden til du ikke kan se din PC på netværket.
Du kan også bruge ping i en kommandopromt, som bruges på følgene måde ping computernavn eller ping ip adresse = ( ping 192.168.0.3 ) så kan du se om du for tilbagesvar fra de andre computere.
hvis der ikke er nogen af de ting der virker må du give nogen flere oplysninger om dit netværk da det er meget sparsomt, evt også dine ip adresser du benytter til alle dine pc'er om du benytter indstalerede firewals osv. osv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-06 21:34

I din kommandopromt kan du også skrive så der står C:\>net view og tyk enter

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 13-08-06 21:51

ja den var i samme arbejdsgruppe og når jeg åbner arbejdsgruppe på de andre pcer kan jeg se den. men der er ingen forbindelse. når jeg åbner arbejdsgruppe på den kan jeg ikke se de andre...

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 13-08-06 21:51

e.c jeg ved ikek hvad det er for en underlig komando du der skriver, for på min win xp er det ikke noget der virker til noget

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 13-08-06 21:53

heller ikke her

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 13-08-06 21:56

Risvej07

så er du jo også på netværket, så følg de oplysninger jeg skrev helt oppe

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 13-08-06 22:16

Du kan evt. lave en lmhost.sam fil på din bærbaredet skulle løse problemet alt sammen står i den lmhost.sam fil der er i forvejen.
stien til filen ler som følgende c:\windows\system32\drivers\etc\lmhost.sam

gå så ned til linierne :

# Følgende eksempel illustrer alle disse udvidelser:
#
# 102.54.94.97 rhino #PRE #DOM:netværket #netgruppens DC
# 102.54.94.102 "programnavn \0x14" #Programserver
# 102.54.94.123 populær #PRE #Kildeserver
# 102.54.94.117 lokal_srv #PRE #nødvendig til inkluderingen

lav følgende linier neden under uden # tegnet

en linie for vær maskine du vil kunne se

192.168.0.3 rihno PRE arbejdsgruppe

benyt tabulator knappen til mellemrummene

# betyder at din maskine ikke skal læse hvad der står lige efter tegnet

192.168.0.3 er den maskine du vil se, rihno er navnet på den maskine du vil se PRE ved jeg ikke helt hvad betyder, men det skal stå der, arbejdsgruppe er navnet på den arbejdsgruppe du vil benytte.

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 31-10-06 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål