/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem har lavet musikken
Fra : Jrod
Vist : 1152 gange
100 point
Dato : 13-08-06 18:01

Hej alle, jeg var lidt i tvivl om hvilken katagori jeg skulle stille det her spørgsmål i men nu prøver jeg her.

Det første jeg vil spørge om har godt nok ikke så meget med musik at gøre og så alligevel. Det drejer sig om en Reklame i første omgang, jeg kan ikke huske hvad det er en reklame for men det er en af de fedeste reklamer jeg har set længe (reklamer er jo ikke fede, de er syge!! men den her er speciel! ok ) Jeg vil nu prøve at forklare hvad der sker i reklamen og så håber jeg på at nogen af jer ved hvad det er jeg snakker om. Man ser en tom vej på en solskinsdag (mennesketom) der er biler men der holder alle stille, det er ikke i danmark den her vej er. Så ser man en masse (MANGE) forskællige hoppe bolde der hopper ned af den her vej og ned over nogle godt høje og stejle bakker.. Det er stort set det jeg kan huske! Det skal lige siges at jeg kun har set reklamen en gang og så den kun halvt! errrrr.. det her er dumt og lyder dumt.. men er i godt klar over hvor svært det er at forklare en reklame man ikke kan huske hvad er en reklame for og ikke kan hunske hele reklamen.. hehe Og nej jer er ikke syg i hovedet (selvom det godt kunne virke sån lige nu) Jeg er fustreret.. hehe

Det jeg så gerne vil frem til med alt det her er:

1 Hvad er det en reklame for?

2 (vigtigst af alt) Der bliver spillet et stykke musik i den her reklame (derfor katogorien musik) Hvem har lavet det musik der bliver spillet og hvad heder nummeret?

Ja et underligt spørgsmål, ved jeg godt men det er da os lidt sjovt... håber der er en af jer master minds der kan hjælpe mig..

MVH Glen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 13-08-06 18:11

Det er en reklame for Sony LCD-TV
Den er optaget i San Francisco
Den er IKKE computerlavet, de slap 1000vis af hoppeboldte løs og havde vist nok over 20 kamera til at optage den.
Hvem der har lavet musikken ved jeg ikke.

Mvh.
d.Buus

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-06 18:13

Har lige fundet en side hvor der står hvem der har lavet musikken, og du kan også høre den>>>http://www.bravia-advert.com/music/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-08-06 18:21

- Den hvor alle de farvede bolde, en sommerdag hopper ned af en gade i San Fransisco.
Sony tv reklame
Den hedder Heartbeats og er skrevet af "The Knife" og spillet og sunget af en der hedder Jose Gonzalez
http://www.bravia-advert.com/

Albummet hedder Veneer og den eneste gode sang på cdèn er Heartbeats

"One night of magic rush
the start a simple touch
one night to push and scream
and then relief
ten days of perfect tunes
the colors red and blue
we had a promise made
we were in love
to call for hands of above
to lean on
wouldn't be good enough for me,
no to call for hands of above
to lean on
wouldn't be good enough"

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fozz

Dato : 13-08-06 18:28

Det er et rigtig fedt stykke musik! Kan kun varmt anbefale hans album! Bl.a. Crosses er et af de fedeste numre efter Heartbeats.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 13-08-06 18:39

Ja det er jo nemlig lige det det er. det var nemlig mest musikken jeg var ude efter for ja den er da bare super fed.. Tusind tak skal i have alle sammen, jeg er ned til at give point til dbl da han/hun var den første med svaret, men eller mange tak Palle hansen for det meget ligetil og perfekte svar.

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 13-08-06 18:42

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 13-08-06 18:47

Hov lige en ting. Det skal lige fortælles hvorfor jeg pludselig blev så interesseret i hvem der havde lavet musikken, jeg hørte det her nummer Gary Jules - Mad World. Som os bare er et super cool nummer, og på en eller anden måde fik det mig til at tænke på den der reklame.. (måske bare mig)

Mvh Glen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 14-08-06 17:06

Så lidt. Det meste er jo nemt at svare på når man kender en der var med under optaglserne.

Mvh.
d.Buus