/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
KØRE GAMLE SPIL PÅ PC ?
Fra : Traffic
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 13-08-06 17:35

Kunne ikke lade være med, at kigge på de retrospil der blev nævnt i et tidligere tip.
MEN kan så huske jeg før har prøvet at spille disse.
Denne gang downloadede jeg GREEN BERET og får når jeg kører EXE filen, en fejlmeddelelse der fortæller, at programfilen ikke er egnet til DOS eller Windows.
Dette har jeg tidligere oplevet ved spil fra gamlespil.dk.

Hvad skal jeg gøre ?????

Nazgul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-06 18:40

prøv engang at se i denne tråd

http://www.kandu.dk/Spg73360.aspx

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-08-06 19:11

Langt de fleste gamle dos-spil kræver opsætning af lydkort og grafikkort. Og når man har en nyere computer kan du ikke anvende hverken dos-tilstand eller andre ting, da det kræver en opdatering af spillet for at fungere med din hardware.

Men lige netop green berets kan du hente i PC version, der kører fint under XP da den ikke kræver opsætning. Men lyden virker ikke hos mig.

http://www.madmonkey.net/page.cgi/showgame?id=1895

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-06 19:14

prøv at køre guiden programkompatibilitet - du kan gå i start - hjælp og support og skrive ældre spil xp så dukker der en forklaring op (plejer at virke)

Annuller spørgsmålet
Fra : Traffic

Dato : 14-08-06 12:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Det var nu også mest bare den lille nostalgimus der fik lyst til at prøve !!

Nazgul