/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Låst baggrunds billede
Fra : Doofy16
Vist : 337 gange
150 point
Dato : 13-08-06 15:04

Hej allesammen

I går blev min computer inficeret med en virus eller noget spyware som gjorde at der blev sat et Sort baggrunds billede ind, hvor der stod at Windows security havde fundet en virus(har lidt på fornemmelsen at det ikke var windows security, da et helt ukendt anti-virus program lige pludselig var installeret.). Jeg fik fjernet den uønskede virus/spyware, og blev der efter efterladt med en kedelig blå baggrund. Da jeg skulle ind for at ændre baggrunden til det jeg plejer at have den til, opdagede jeg så at jeg ikke kunne markere på nogle af de billede som stod på listen. Altså listen var blevet låst.

Håber i kan hjælpe, da en blå baggrund er noget jeg ikke kan holde ud

Mvh Doofy

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-06 15:09

Hvis du kører XP kan du gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt - før virus ramte dig, - og anvende dette.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-08-06 15:11

prøv at få checket en hijack-this-log

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-06 15:24

http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

hent ovennævnte - scan og læg loggen her eller hos www.spywarefri.dk så får du al ønskelig hjælp.

(((((Hvor er geniet ???))))))

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-06 15:26

ps.. du har vel ikke tilfældigvis haft WinAntiPro'2006 på din pc ??? Det ser ud til den rammer rigtig mange pt

??

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 13-08-06 15:31

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:23:30, on 13-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\aspi139538.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe" /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [taskdir] C:\WINDOWS\system32\taskdir.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1155376867061
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1155376859811
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: artm_newreg - C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Settings\artm_new.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: htproc - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wancp32.dll
O20 - Winlogon Notify: wancp32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wancp32.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Microsoft ASPI Manager (aspi113210) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\aspi139538.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 13-08-06 15:37

Har forresten også prøvet det med system gendannelse, dog uden nogen effekt desværre.. : /

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-06 16:05

godt med loggen - hav tålmodigehed - sikkerhedsgenier har det med at sove længe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 150 point
Dato : 13-08-06 16:24

Jeps, de sover længe, men når de vågner, så er de til gengæld friske

Du skal køre et "fix" og nogle scannere. Følg nedenstående vejledning(er):

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater den manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Du skal ikke scanne endnu.

3. Genstart i fejlsikret (tast f8 flere gange under opstart), hvis du ikke kan, så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

4. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Hvis fixet genstarter computeren, så skal du bagefter starte op i fejlsikret igen, og fortsætte proceduren med SuperAntiSpyware.

5. Start SuperantiSpyware, og klik "Scan your computer". Sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scanneren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

6. Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log. SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier også denne log ind.

OBS: Dit antivirus kan måske reagere på nogle filer i fixet, og det kan du ignorere. Der er IKKE virus i.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-06 16:36

Godkendelse af svar
Fra : Doofy16

Dato : 13-08-06 18:46

Tak for svaret stl_s.

Problemet blev løst af sig selv efter denne omgang i anti-spyware maskinen! så er det jo ikke nødvendigt at poste de 2 logs mere.

Jeg siger mange tak for svarene allesammen, og vil nu sidde og nyde mit nye baggrunds billede.. ahh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-08-06 19:14

Det lyder godt, men jeg vil nu alligevel anbefale dig at komme med en frisk HijackThis log, så vi lige kan få ryddet de sidste rester af infektionen væk.