/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tun til Jog
Fra : d_jensen
Vist : 536 gange
75 point
Dato : 23-12-02 20:20

Davs Davs.

Har siddet og kigget på lidt tun til joggen og er kommet frem til følgende:

Prim Gearsæt i 17/40T i 2 dele.
349,00 Dkk.

Denne Mikuni 24mm Fladspjælds karburator leveres med 24mm studs samt powerluftfilter mm som vist på billedet. denne karburator giver desuden en dejlig brummen/luftslugelyd fra motoren. Anden Studs medfølger til Rmx.
1299,00 Dkk.

Denne jursterbare kobling fra Top Racing sikrer at koblingen ikke slår til før at motoren er oppe i omdrejninger.
Dette er en nødvendighed når cylinderkittet/udstødningen kræver omdrejninger for at yde optimalt. Denne kobling er 105mm.
399,00 Dkk

Stor Koblingsfjeder 22% strammere - 69Dkk.

Top Racing Evo Krumtap - 799Dkk.
Top Racing Evo krumtap som kan holde til ca. 14000RPM. Denne krumtap har større fylde i krumtap huset hvilket giver bedre optræk. Leveres incl racer nåleleje. NYHED( Top Racing EVO krumtap ) med 4 ekstra smørekanaler til bund-leje og nåleleje. img(topracing)

Turbokit Udstødning High Race - 1175Dkk.
Turbokit Udstødning, larkeret og med carbon potte. Den største udstødning fra turbokit på markedet.

Malossi VL 14HMR Membranblok, forøget gas-gennemstrømning. Den bedste Membranblok der er lavet til DATO. Ser 100% ud som på billedet. 399,00 Dkk

JOG5460 Cylinderkit Athena
Cylinderkit Athena Evolution, virkeligt vildt cylinderkit, til dem der vil fremad. ø47,6mm med højkomprimeret topstykke og 2-delt udstødningskanal for maksimal ydelse 1395,00 DKK

Hvad sir i det ??? Mangler der noget, og hvor stærk vil den ca. kører ???

Håber at i vil svare :)

Hilsen Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 20:43

"d_jensen" <d_jensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:elJN9.12884$Hl6.1438196@news010.worldonline.dk...
> Davs Davs.
>
> Har siddet og kigget på lidt tun til joggen og er kommet frem til
> følgende:
>
> Prim Gearsæt i 17/40T i 2 dele.
> 349,00 Dkk.
>
> Denne Mikuni 24mm Fladspjælds karburator leveres med 24mm studs samt
> powerluftfilter mm som vist på billedet. denne karburator giver desuden
> en dejlig brummen/luftslugelyd fra motoren. Anden Studs medfølger til
> Rmx.
> 1299,00 Dkk.
>
> Denne jursterbare kobling fra Top Racing sikrer at koblingen ikke slår
> til før at motoren er oppe i omdrejninger.
> Dette er en nødvendighed når cylinderkittet/udstødningen kræver
> omdrejninger for at yde optimalt. Denne kobling er 105mm.
> 399,00 Dkk
>
> Stor Koblingsfjeder 22% strammere - 69Dkk.
>
> Top Racing Evo Krumtap - 799Dkk.
> Top Racing Evo krumtap som kan holde til ca. 14000RPM. Denne krumtap har
> større fylde i krumtap huset hvilket giver bedre optræk. Leveres incl
> racer nåleleje. NYHED( Top Racing EVO krumtap ) med 4 ekstra
> smørekanaler til bund-leje og nåleleje. img(topracing)
>
> Turbokit Udstødning High Race - 1175Dkk.
> Turbokit Udstødning, larkeret og med carbon potte. Den største
> udstødning fra turbokit på markedet.
>
> Malossi VL 14HMR Membranblok, forøget gas-gennemstrømning. Den bedste
> Membranblok der er lavet til DATO. Ser 100% ud som på billedet. 399,00
> Dkk
>
> JOG5460 Cylinderkit Athena
> Cylinderkit Athena Evolution, virkeligt vildt cylinderkit, til dem der
> vil fremad. ø47,6mm med højkomprimeret topstykke og 2-delt
> udstødningskanal for maksimal ydelse 1395,00 DKK
>
> Hvad sir i det ??? Mangler der noget, og hvor stærk vil den ca. kører
> ???
>
> Håber at i vil svare :)
>
> Hilsen Dennis
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Der vil sikkert komme til at mangle noget der kan bremse den ordentligt, så
bedre bremser vil jeg foreslå.

God jul

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 22:24

On Mon, 23 Dec 2002 20:43:03 +0100, Kim Larsen wrote:

> Der vil sikkert komme til at mangle noget der kan bremse den ordentligt,
> så bedre bremser vil jeg foreslå.

LOL, selv en standard Jog har brug for bedre bremser, så det har du da
helt ret i!

//Martin

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-12-02 13:19

Måske en ide at smide den originale forgaffel ad #¤#¤ til, og købe en ny fra f.eks. en crosser... Den originale smadre jo når du køre så stærkt som du kommer til med dèt tun... :-]

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 17:01

Køb SBS bremsebakker, de skulle være super gode, eller få en anden forgaffel
på!

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.23.21.24.29.976182@for.it...
> On Mon, 23 Dec 2002 20:43:03 +0100, Kim Larsen wrote:
>
> > Der vil sikkert komme til at mangle noget der kan bremse den ordentligt,
> > så bedre bremser vil jeg foreslå.
>
> LOL, selv en standard Jog har brug for bedre bremser, så det har du da
> helt ret i!
>
> //Martin
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 17:14

On Tue, 24 Dec 2002 17:01:25 +0100, CHAPY/ Kasper Pedersen wrote:

> Køb SBS bremsebakker, de skulle være super gode, eller få en anden
> forgaffel på!

Men stadig... bakker? Hvor f*nden er den skivebremse henne som alle
andre kan finde ud af at monterer på deres modeller?

Jeg forstår det ikke :(

Men okay, vejer man 45 kilo, er 1.50 høj og kun kører 30 som den jo kun
må, så er de jo gode nok... :-/

//Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-02 17:55

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.24.16.14.14.551067@for.it...
> On Tue, 24 Dec 2002 17:01:25 +0100, CHAPY/ Kasper Pedersen wrote:
>
> > Køb SBS bremsebakker, de skulle være super gode, eller få en anden
> > forgaffel på!
>
> Men stadig... bakker? Hvor f*nden er den skivebremse henne som alle
> andre kan finde ud af at monterer på deres modeller?

tromlebremser *kan* fremstilles så de bremmserlige så effektivt som skiver,
problemet er at de har svært ved at lede varmen væk.. :(

> Jeg forstår det ikke :(
>
> Men okay, vejer man 45 kilo, er 1.50 høj og kun kører 30 som den jo kun
> må, så er de jo gode nok... :-/

Jog'ens bremser er så en af de der ikke er lavet til at skulle bruges..
men den nye JogR, det er kræs.. 190mm skive foran og vandkøling! mmmm, så
kunne jeg godt overtales til at køre på den ;)

glædelig baghjul
--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-02 19:08

On Wed, 25 Dec 2002 17:54:32 +0100, Michael Frederiksen wrote:

> Jog'ens bremser er så en af de der ikke er lavet til at skulle bruges..
> men den nye JogR, det er kræs.. 190mm skive foran og vandkøling! mmmm,
> så kunne jeg godt overtales til at køre på den ;)

Er den vokset fysisk så folk over japanerstørrelse kan finde sig til
rette?

> glædelig baghjul

Tak og i lige måde!

//Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-02 19:47

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.25.18.07.51.492858@for.it...
> On Wed, 25 Dec 2002 17:54:32 +0100, Michael Frederiksen wrote:
>
> > Jog'ens bremser er så en af de der ikke er lavet til at skulle bruges..
> > men den nye JogR, det er kræs.. 190mm skive foran og vandkøling! mmmm,
> > så kunne jeg godt overtales til at køre på den ;)
>
> Er den vokset fysisk så folk over japanerstørrelse kan finde sig til
> rette?

Ja faktsik, der var en test af den i et Bike fra Juli, tror jeg det var..
Den er en anelse størrer en min SFX, så den skulle være fin go i størrelsen!
har ikk kigget på yamaha's HP, måske der er noget om den der ?

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-02 23:09

On Wed, 25 Dec 2002 19:47:26 +0100, Michael Frederiksen wrote:

> Ja faktsik, der var en test af den i et Bike fra Juli, tror jeg det
> var.. Den er en anelse størrer en min SFX, så den skulle være fin go

Kanon, så går det jo i den rigtige retning.

> i størrelsen! har ikk kigget på yamaha's HP, måske der er noget om
> den der ?

Jeg har ikke lige kigget.

//Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 00:45

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.25.22.08.42.29277@for.it...

> Jeg har ikke lige kigget.

Jeg gider heller ikk, det er pumaha

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 18:24

On Fri, 27 Dec 2002 00:44:53 +0100, Michael Frederiksen wrote:

>> Jeg har ikke lige kigget.
>
> Jeg gider heller ikk, det er pumaha

LOOOL!!

//Martin

Kommentar
Fra : floorfilla

Dato : 26-01-03 14:06

Den vil nok komme til at køre 120 km/t! Med rimeligt optræk. Men den mangler en variator og kilrem, for hvis du kører med så mange omdrejninger, vil din variator blive skæv og din kilrem vil springe! Og det vil nok fører til at hele din motor vil gå, som fx. krumtap, cylinder og motorbloken nede ved variator.