/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsafgrænsning
Fra : refi
Vist : 2257 gange
100 point
Dato : 13-08-06 09:49

I min tidlige levealder kunne man købe sådan nogle lange grønne plasticstrimler (ca 10-15 cm brede) til at afgrænse f.eks. græsplæner så man havde en pæn lige kant.

Den bevirkede at græsset ikke bredte sig på den anden side af strimlen (virkede dog ikke altid efter formålet).

Nogen der ved hvad de hedder og om de stadig findes.

Jeg har ledt med lys og lygte og spurgt alle steder. Alle ser måbende ud og aner ikke hvad jeg taler om.

Er jeg blevet for gammel

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 13-08-06 09:54

Disse "græsafgrænsningsstrimler" kender jeg godt, og jeg er næsten sikker på, at du kan få dem i et byggemarked. Jeg mener, jeg har set dem i Silvan - ganske vist ikke for nyligt, men jeg ser jo heller ikke efter dem, da jeg ikke selv har brug for dem.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 13-08-06 09:59

Hejsa

Du kan på www.plantetorvet.dk købe noget der hedder kantafgrænsning, du finder det under belægning > kantafgrænsning

Jeg tror det er det du kigger efter.

mvh

Thomas

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 13-08-06 10:05

gardena laver dem , de er bare brune i dag
fås i 9 , 15 og 20 cm højde og 15 m lange
de forhandles af de fleste byggemarkeder , ellers find forhandleren på deres side

http://www.gardena.dk/catalog/index.cfm?lang=dk

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-06 10:08
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-06 10:15

Hvor har I ret allesammen - det er lige præcis dem jeg leder efter.

Nu printer jeg "bredker"s billede ud og tager med - så må de da vide hvad jeg taler om.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 13-08-06 10:16

Tak for svaret bredker.

Lige det der skulle til