/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film quiz
Fra : stimo1
Vist : 661 gange
170 point
Dato : 13-08-06 03:18

1. Hvilket skuespiller som havde sin storhedstid i 70'erne blev engang tilbudt rollen som James Bond?

2. Hvilken skuespiller udtaler i hvilken film følgende: "Well opinions are like assholes, everybody has one "?

3. Hvilken film er et stærkt fascinerende psycho-drama om et barnløst par, for hvem alkoholisme og
verbal sadomasochisme er konsekvenserne af et fejlslagent ægteskab?

4. Hvilken film med Paul Newman i hovedrollen blev i 1958 nomineret til 6. Oscars`?

5. Hvilken skuespiller styrtede engang ned med et fly og reddede efterfølgende sig selv - som eneste overlevende - i land ved at svømme?

6. Hvem var Charlie Chaplins foretrukne kvindelige medskuespiller?

7. Hvilken betegnelse har man for en række amerikanske film, fortrinsvis fra 40'erne og de tidlige 50'ere, karakteriseret ved en dyster og skæbnetung stemning?

8. Hvad hed den amerikanske instruktør som lavede den berømte "Manden der blev mindre"?

9. Hvilken skuespiller - der ellers ikke bryder sig om voldelige film - tog tilbage i 70'erne en rolle i en sådan, udelukkende for pengenes skyld? Og hvad hedder filmen?

10. Hvilken kendt skuespillers søn, har været bodyguard for Michael Jackson?

-----

Den der svare rigtig på flest (og mest korrekt) er vinder af quizen.

PS.
Hvis jeg da når at dele pointene ud inden jeg bliver slettet. Det sker nok ikke på en søndag. Men hvem ved ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 13-08-06 03:43

Spørgsmålene er også i tråden "Farvel og tak!"

Når du det ikke der, kan du lægge svarene her i stedet.

Accepteret svar
Fra : Baxon7

Modtaget 170 point
Dato : 13-08-06 05:00

go´daws igen..hehe..

500 pts kan jeg bruge...
så jeg prøve ad..

1.sean connery...ægte cool man!!

2.vel clint eastwood (dirty harry)...nr.1-5..aner ikke hvilken af dem??hard man!!

3.orv..aner ikke..der er mange film...øvvv

4.cat on a hot tin roof??..dem har jeg set..det er godt film..hvor big(farmand) ville
Brick(selveste paul newman) skulle arve hans firma..men brick havde prblem med
hans bedts ven begik selvmord,ikke??

5.er det ikke tom hanks??

6.mon ikke er det Paulette Goddard??

7..hmm..mulige james gagney?

8.Jack Arnold..film med edderkop?

9..orv,svært spørgsmål...jeg slog plat og krone..Burt Lancaster(airport)?

10..michael jackson..ham jeg ikke intresset i..skal jeg snyd ved at finde dette i nettet..næh..

øv..ikke let spørgemål du har satte på...hårdbanan...håb du har det godt..
men 500pts må jeg nok vink farvel..hehe

hilsen fra baxon7

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 13-08-06 06:49

Bemærk:

Samme person kan ikke vinde i begge tråde ved at lægge samme svar begge steder!

Der bliver altså to vindere.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 13-08-06 06:58

PS.
Ved godt det er blevet lidt rodet med to tråde. Skulle også kun have været en. Der gik imidlertid koks i det det på et tidspunkt da jeg sad med to vinduer åbne. Kom uden at ville det til at klikke på send.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 13-08-06 16:40

Baxon7 > Du har kun 3 rigtige, men det er nok til at blive nr. 2 og få de 170 point.

De rigtige svar:

1. Burt Reynolds.

2. Clint Eastwood i The Dead Pool/Dirty Harry 5: Dødsspillet (1988).

3. Who's Afraid of Virginia Woolf? (1966).

4. Cat on a Hot Tin Roof.

5. Clint Eastwood.

6. Edna Purviance (1895-1958).

7. film noir

8. Jack Arnold (1916-1992)

9. Dustin Hoffman – Straw Dogs/Køterne (1971).

10. Marlon Brandos søn Miko.

---

Lukker.

Godkendelse af svar
Fra : stimo1

Dato : 13-08-06 16:41

Tak for svaret Baxon7.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-08-06 17:13

Husk at log ud stimo1 og slet cookien til kandu for du er på endnu profiler går og kommer og er meget få er savnet.