/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Laaangsom kandu - eller hvad
Fra : pirt03
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 13-08-06 00:07

Hej alle I "nørder"

Når jeg klikker på et link i kandu, tager det meeeget lang tid at komme til den pågældende hjemmeside - hvis det da overhovedet lykkes. Kopierer jeg i stedet linket, lukker kandu, og prøver igen fra en "frisk" IE side - ja så går det meget hurtigere.

Hari øvrigt bemærket, at kandu selv tit tager meget lang tid om at blive færdigåbnet (den grønne "procesbjæle forneden bliver der). Har Norton IS 2006 - kan det være dén der spærrer for et eller andet.

Og så til sidst: Tager det i det hele taget ikke lang tid at komme ind på kandu og at sktfte sider i kandu. Er kandu simpelthen så populær at den er overbelastet. Min internetforbindelse er ikke ikke i formel 1 klassen, men andre sider går meget hurtigere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-08-06 00:37

Joo, Kandu er ikke mellem de hurtigste, men den kører som den plejer syntes jeg.
Jeg tror ikke det har noget at gøre med Norton, at du er langsom, kun meget lidt, men mon ikke du har fået noget spyware på din maskine, det fanger Norton sjældent, men du skal tjekke hele harddisken med feks: Ad-adware eller anden spy-renser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 13-08-06 00:43

Hej pallebhansen

Belært af ulykker i fortiden så kører jeg ad-aware, spypot og M. Defender (og selvfølgelig Norton) i tide og utide, så jeg er 99,9% sikker på at det ikke er det. Kandu er ikke blevet lansommere end den altid har været, men det med at linke fra kandu til andre sider undrer mig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-08-06 02:08
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-08-06 02:12

Nææ, det er det samme i hastighed, når jeg trykker link herinde.
Men Kandu var 1/2 minut om at sende min kommentar ind?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-06 04:16

Okk der er forum(s) (fora?) der er meget langsommere end Kandu! Tror bare man lægger mere mærke til at Kandu kan være langsomt, fordi man kommer der så tit og der er meget der skal checkes hver dag!
Du kan bede din læge om blodtryksmedicin hvis Kandu bliver livstruende!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-06 04:18

Hold K det tog tid at poste forrige indlæg!!!!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-08-06 07:16

i hvert fald er "posten" til kandu's team ekstremt langsom - jeg har nu rykket for mit vaffeljern 3 gange, men de rykkere er tilsyneladende ikke nået frem endnu. vandt jernet i marts måned.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-08-06 07:20

i øvrigt er det meget op og ned med hastigheden, sommetider må man i ventetiden ud og snuse andre steder, hvis tålmodigheden er for kort.
dårlig trøst

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-08-06 08:54

Kandu hjemmeside er meget langsom i forhold til andre hjemmesider.
Jeg ved ikke om forbindelse til kandu er overbelastet eller om forbindelsen ikke er stor nok til de mange brugere.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-06 09:06

Kandu.dk trækkes med omfattende serverside scripts og måske en, ikke fra starten af, helt veldesignet database og up-to-date serversoftware. Sammenholdes dette med at serveren rent fysisk måske ikke er en af verdens hurtigste (..sikkert grundet at kandu.dk ikke ligefrem er nogen 'Guldgrubbe', så der kan opgraderes efter behov) og at forbindelseslinjen til nettet er begrænset i forhold til 'større' kendte kommercielle sites, tror jeg man har fundet forklaringen.

For hver bruger der er logget på systemet og for hver navigation her på sitet og for hvert indlæg der skrives, skal serveren/serverne på et stort arbejde. Kandu.dk er et flot 'hobby' projekt på programmeringssiden, men selv den mest velskrevne kode i C#/.NET/ASPX kører ikke hurtigere end hardwaren og internetforbindelsen ind/ud tillader det.

Derfor pirt03 tror jeg du opfatter dette forum som 'langsomt'. For mig personligt er det nu en vanesag og jeg synes ventetiden er dét værd, i forhold til de mange gode stunder jeg har med de andre brugere og den viden jeg glæder mig over at kunne høste her på boardet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-08-06 11:15

molo - du har ganske ret. godt med en solid forklaring, som er til at forstå

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 13-08-06 13:22

Pallebhansen.
Testede dine links lige da jeg første gang i dag gik ind på kandu. Der virkede det fint - som hos dig under 1 sek. Meeen, Hvis jeg prøver nu har vi bøvlet - det tager laaang tid at komme ind, hvis det da overhovedet lykkes. Underligt.

tedd -> Vil det sige at lægen godtager "kandu-bruger" som indikation for at få blodtryksmedicin??
Det trøster mig at høre at andre oplever kandu som langsom. Måske er det bevidst - folk skal tænke sig godt om før de svarer

Kan man også få en afvænningskur for kandu - synes jeg bliver mere og mere afhængig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-06 16:09

NEJ !!!

Citat
Kan man også få en afvænningskur for kandu - synes jeg bliver mere og mere afhængig

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-08-06 18:06

Mine links tager stadig ca 1 sek.
Men Kandu tager
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 12:34

Tak for svaret molokyle.

En trøst at det ikke kun er mig der oplever kandu som langsom. Lærer vel at leve med det