/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Software til "skabsarkitekten"
Fra : ta262
Vist : 588 gange
300 point
Dato : 12-08-06 20:51

Hej, Jeg skal til at bygge til mit hus. Findes der et godt program til at fremstille 3d tegninger mv.?
Jeg har tidligere prøvet noget floorplan, men det var ikke godt nok. Der må da findes et program der duer......
Det skal både kunne lave inden- og udendørs tegninger.
Det behøver ikke nødvendigvis at være rasende billigt, men det gør da ikke noget hvis det er...

mvh Torben

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 21:11
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-06 21:12

http://sketchup.google.com/thankyou_win.html måske noget du kan bruge her

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 12-08-06 21:16

ps det var det lille freware light program jeg sendte - her har du så du kan læse om det
http://sketchup.google.com/index.html

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 21:31

FloorPlan er også nemt at benytte!
Har selv leget med det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-08-06 21:42

http://www.progecad.com/
som ligner Autocad og den findes også i LT udgave

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 12-08-06 21:43

.... floorplan.......ja men som jeg også skriver i spørgsmålet har det også mange begrænsninger ( eller det havde den version jeg havde dengang i hvertfald)

F. eks. kunne man ikke lave en tagkonstruktion ordentligt på den version jeg havde.......
Har de nyere versioner bedre muligheder for at man selv kan bestemme

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 22:06

Arrgh, vidste ikke det var den du talet om.
Jeg ved ikke hvordan de nyeste versioner er. Er efterhånden længe siden jeg har benyttet det.
Jeg husker heller ikke programmet i *detaljer*. Er ikke sikker på at jeg prøvede det hele efter. Havde det kun installeret af nysgerrighed - har ikke designet noget jeg skulle bruge.

Men ellers er der jo de to andre programmer - eller hvad de andre nu anbefaler ...

Godkendelse af svar
Fra : ta262

Dato : 19-08-06 12:48

Tak for svaret miritdk. Det er da i hvertfald et prg, hvor man har frie hænder. Det er fjong.

mvh Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 17:46

selv fjong