/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tændingen på yamaha 4 gear
Fra : Banshee
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 23-12-02 20:14

hej
nu har jeg efterhånden lavet et par yamaha'er, og i må give mig ret yamaha 4 gear er den fedeste knallert på jorden 8O). jeg synes bare det er så skide svært at sætte tændingen helt perfekt. her i dag brugte jeg 2 timer på at sætte den tænding, og den står stadig ikke helt rigtigt, da knallerten prutter når den får nogle omdrejninger.

håber der er en der har en fed fidus til at sætte tændingen

og nå ja god jul og godt nytår alle sammen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 09:37

en boremaskine der kan køre begge veje og en top der passer på! så kan man
sidde i fred og ro og lege med hvor den skal stå og man behøver ikke fise
hele danmark rundt hvergang man ha stillet lidt på tændingen!

Mvh.

Nikolai R. Jensen
"Banshee" <Banshee.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BfJN9.12880$Hl6.1437744@news010.worldonline.dk...
> hej
> nu har jeg efterhånden lavet et par yamaha'er, og i må give mig ret
> yamaha 4 gear er den fedeste knallert på jorden 8O). jeg synes bare det
> er så skide svært at sætte tændingen helt perfekt. her i dag brugte jeg
> 2 timer på at sætte den tænding, og den står stadig ikke helt rigtigt,
> da knallerten prutter når den får nogle omdrejninger.
>
> håber der er en der har en fed fidus til at sætte tændingen
>
> og nå ja god jul og godt nytår alle sammen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 24-12-02 10:12

?????????????????????
prøv lige at forklare det en gang til tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 11:38

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:au969m$5fo$1@sunsite.dk...
> en boremaskine der kan køre begge veje og en top der passer på! så kan man
> sidde i fred og ro og lege med hvor den skal stå og man behøver ikke fise
> hele danmark rundt hvergang man ha stillet lidt på tændingen!
>

Den må du nok lige forklare nærmere...!

Ved ikke rigtig hvad du mener, man kan jo stille sin tænding nok så
nøjagtigt som de foreskriver (i det her tilfælde 0,3-0,4 mm), men du ved jo
ikke hvordan maskinen kører med den indstilning... min kan ikke køre med 0,4
den er oppe på 0,5...
Og JA, det er ikke den vilde forskel tænker man, men det er helt vildt hvad
en nøjagtig tænding kan gøre... Min kørte før 60 efter speedo, og da jeg
havde stillet platinafstanden på den, fløj den på baghjul og trak op på 75
på speedo... ved man ikke altid kan stole på de speedometre men den var
tydelig vis både blevet hurtigere og vildere....

Go' Jul

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 21:45

"Banshee" <Banshee.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BfJN9.12880$Hl6.1437744@news010.worldonline.dk...
> hej
> nu har jeg efterhånden lavet et par yamaha'er, og i må give mig ret
> yamaha 4 gear er den fedeste knallert på jorden 8O). jeg synes bare det
> er så skide svært at sætte tændingen helt perfekt. her i dag brugte jeg
> 2 timer på at sætte den tænding, og den står stadig ikke helt rigtigt,
> da knallerten prutter når den får nogle omdrejninger.
>
> håber der er en der har en fed fidus til at sætte tændingen
>
> og nå ja god jul og godt nytår alle sammen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kan det være at din karburator ikke står som den skal, nu når du har pillet
ved tændingen kan det være at din karburater skal stilles. Og er der den
rigtige afstand mellem platinnerne der skal være mellem 0,30 og 0,40mm. Det
kan nok også være dit tændrør der ikke står helt som det skal, elektrode
afstanden er mellem 0,5 og 0,6mm. mvh. Johs hel og lykke

Kommentar
Fra : fwp

Dato : 27-01-03 09:51

Hvis den er tunet plejer jeg bare at køre med fuld tænding så kører den udmærkeet det gør min puch 3 g.