/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Evt rejse til Nordkapp
Fra : 1991
Vist : 770 gange
500 point
Dato : 12-08-06 19:30

Jeg har før ønsket at køre til Nordkapp i Nordnorge - nu sidder jeg med et detaljeret kort (GPS) og kan se at Nordkapp slet ikke er Nordnorge.
Jeg troede efter det som jeg har set på flere TV udsendelser at man så mod nord, men hvis man gør det så ser man mod Nordnorge.
Skarsvåg ligger ca. 25 km. nordligere.
Ligger der et andet Nordkapp ???
Er der nogen som kan fortælle mig det?
Mvh

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-08-06 19:41

Det kan forklares så enkelt at Skarsvåg er en del af Nordkapp kommune-Det er et fjell som har givet kommunen sit navn.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-08-06 19:41
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-08-06 19:51

Nord kapp ligger i Finmark fylke.
alimak

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-08-06 20:06

Vil det så sige at man står i Nordkapp Kommune
og i byen Skarsvåg ???
Men det jeg søger er: HVOR STÅR MAN OG SER UD OVER HAVET.
På det sted de kalder Nordkapp?
Fra Skarsvåg til det øverste i Norge er det dog ca. 10 km.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 12-08-06 20:21
Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-08-06 20:34

Tak for svaret - ans
Jeg prøvede også på Goggle Earth og fandt det der kaldes Nordkapp.
På min GPS står der Nordkapp hvor der på Goggle står Honningsvåg.

mvh

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 12-08-06 20:36

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-08-06 20:43

Nordkapp er ikke det norligeste punkt,i virkeligheden er det Knivskjeodden som ligger ca. 4km. lengre nordvest,som danner et mektig platå som stuper 300 meter ned i havet.Det er dit turistene kommer.Det ligger 71grader 10" 21"n.br.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-06 20:52

Hvis du kommer af sted, så rigtig god tur. Det må være en oplevelse. Tjek nu vejforholdene før du tager af sted

Og tak